حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
سرپرست مدیریت بازرگانی جهاد کشاورزی یزد خبر داد:

ثبات بازار گوشت و مرغ در یزد

ثبات بازار گوشت و مرغ در یزد

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: استان یزد حداقل تا سه چهار ماه آینده هیچ مشکلی در عرضه گوشت گرم قرمز و گوشت مرغ گرم ندارد و بازار ثبات خواهد شد.

یحیی شفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به قیمت گوشت قرمز در یزد گفت: قیمت گوشت گوسفند (بره و کره) هم اکنون ۶۳۵ هزار تومان درب کشتارگاه و به قیمت ۶۸۰ هزار تومان درب قصابی‌ها برای مصرف‌کننده توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع گوت بالاتر از قیمت مصوب تخلف است و پرونده تعزیراتی تشکیل می‌شود، ادامه داد: گوشت میش و بز هم ۵۳۵ هزار تومان درب کشتارگاه و ۵۸۰ هزار تومان درب قصابی‌ها به فروش می‌رود.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود: یزد استانی مصرف‌کننده در زمینه گوشت قرمز است و در این زمینه مشکل داشتیم اما اکنون تا سه، چهار ماه آینده در خصوص توزیع و قیمت گوشت قرمز گوسفندی مشکلی وجود ندارد و وضعیت بهتر شده است.

وی ادامه داد: در خصوص گوشت گوساله در استان یزد فراوانی داریم و با توجه به ذائقه یزدی‌ها که بیشتر مصرف گوشت گوسفند را می‌پسندند، مصرف گوشت گوساله آن نسبت به استان‌های دیگر پایین‌تر است که مازاد آن به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

شفیعی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۶ تن گوشت گرم وارداتی از کشورهای روسیه و قرقیزستان به استان یزد وارد شده است و در سطح سکوهای تنظیم بازار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای  استان توزیع شده است که همچنان نیز واردات گوشت گرم ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۹۸ تن گوشت گوسفند منجمد مغولستان در استان یزد وارد و توزیع شده است و گوشت گوساله منجمد نیز از ابتدای سال تاکنون ۶۲ تن در استان توزیع شده، البته بخش خصوصی نیز جداگانه نیز به توزیع گوشت گوساله منجمد در استان پرداخته است.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود: از ابتدای سال ۱۰۰ تن گوشت منجمد مرغ نیز در استان یزد توزیع شده است.

وی در خصوص قیمت مصوب مرغ در یزد گفت: مرغ گرم با قیمت ۸۲ هزار تومان در یزد در حال توزیع است و عرضه آن بیشتر از این قیمت تخلف است و تا دو سه ماه آینده با توجه به جوجه‌ریزی که در مرغداری‌های استان یزد انجام گرفته، از نظر تولید و توزیع گوشت مرغ در استان مشکلی نخواهیم داشت.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: روزانه متوسط ۱۳۰ تا ۱۶۰ تن کشتار مرغ و به عبارتی تولید مرغ در استان یزد داریم که  مصرف استان یزد روزانه بیشتر از ۸۰ تا ۹۰ تن نیست و مازاد آن به استان‌های دیگر به خصوص استان‌های همجوار صادر می‌شود.

شفیعی تصریح کرد: استان یزد حداقل تا سه چهار ماه آینده هیچ مشکلی در عرضه گوشت گرم قرمز و گوشت مرغ گرم ندارد و بازار ثبات خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از