حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری خبر داد:

ثبت‌نام 33 هزار دانش‌آموز یزدی برای سرویس مدرسه

ثبت‌نام 33 هزار دانش‌آموز یزدی برای سرویس مدرسه

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: تاکنون بیش از 33 هزار دانش‌آموز یزدی در سامانه سپند ثبت نام کردند و اقدامات بعدی برای ارائه سرویس به آنها در حال انجام است.

مهدی فعالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»،  با اشاره به اینکه 10 شهریورماه آخرین مهلت ثبت‌نام سرویس مدرسه در سامانه سپند است، گفت: تاکنون بیش از 33 هزار دانش‌آموز یزدی در سامانه سپند ثبت نام کردند و اقدامات بعدی برای ارائه سرویس به آن‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده، اطلاعات ثبت شده در سامانه سپند دارای یک سری اشکالاتی است، برخی از خانواده‌ها نوع خودرو درخواستی برای سرویس دانش‌آموز خود را مشخص نکردند که تعداد این دانش‌آموزان به 6 هزار و 500 نفر می‌رسد که پیامک به آن‌ها ارسال شده تا با ورود به سامانه تا 10 شهریورماه اطلاعات تکمیلی در خصوص نوع خودرو را مشخص کنند. 

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: نزدیک به 6 هزار و 900  نفر نیز در این سامانه محل دقیق محل سکونت خود را مشخص نکردند و نقاطی را که مشخص کردند درست نیست برای این خانواده‌ها نیز پیامک ارسال شده است تا اطلاعات دقیق از محل سکونت خود را در مهلت تعیین شده در سامانه مشخص کنند.

وی افزود: برخی دانش‌آموزان نیز اطلاعات مدرسه خود را به درستی در سامانه ثبت نکردند که این دانش‌آموزان نیز 3 هزار و 700 نفر بودند که پیامک لزوم تکمیل اطلاعات در مهلت مقرر برای آن‌ها نیز ارسال شده است، چنانچه اطلاعات به صورت کامل و درست ثبت شود بهتر می‌توان برای سرویس‌بندی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرد.

فعالی با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار و 300 راننده متقاضی سرویس مدرسه شده‌ و در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: تقریباً نزدیک به 20 روز است که خودورهای سواری در حال ثبت اطلاعات خود هستند و سرویس‌بندی‌ها در حال انجام و برنامه‌ریزی است.

وی تأکید کرد: رانندگان متقاضی سرویس مدرسه توجه داشته باشند که حتماً باید به شرکت‌های دارای مجوز مراجعه کنند و ثبت‌نام خود را انجام بدهد و تنها مرجع صدور مجوز برای سرویس مدرسه سازمان حمل و نقل شهرداری یزد است و هیچ نهاد، ارگان و هیچ نرم‌افزاری اجازه صدور مجوز برای رانندگی سرویس مدرسه را ندارد. 

فعالی یادآور شد: با توجه به اینکه تا امروز شنبه 10 شهریورماه زمان برای ثبت اطلاعات تکمیلی برای سرویس مدارس هست، از والدین درخواست داریم حتماً تا امروز با توجه به پیامکی که دریافت کردند، تا نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند تا ثبت‌نام آن‌ها کامل انجام شود و مشکلی از بابت سرویس‌بندی کامل برای دانش‌آموزان وجود نداشته باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اطلاعات دانش‌آموزان متقاضی سرویس مدرسه، در سامانه سپند ثبت شده است، در برخی موارد تنها یک دانش‌آموز از یک مدرسه برای سرویس مدرسه ثبت‌نام کرده است، که در این صورت طبق هماهنگی آموزش و پرورش پیامکی به این دانش‌آموزان ارسال می‌شود تا به مدرسه بروند و از طریق طرح هم‌پیمایی  سرویس مدرسه به آن‌ها اختصاص یابد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: هم‌پیمایی‌ها را خود آموزش و پرورش انجام می‌دهند، به این صورت که برخی به عنوان راننده سرویس فرزند خود و برای مثال فرزندان همسایگان هستند که این رانندگان نیز از طریق مدرسه به سازمان حمل و نقل شهرداری معرفی می‌شوند و برخی دانش‌آموزان نیز که در سامانه سپند ثبت‌نام کردند به مدرسه ارجاع داده می‌شوند و از طریق هم پیمایی سرویس‌دهی می‌شوند.

وی گفت: از مجموع دانش‌آموزان ثبت‌نامی در سامانه سپند نزدیک به 7 هزار نفر درخواست مینی‌بوس، هزار و 300 نفر درخواست ون و مابقی درخواست خودرو سواری دارند، در این زمینه مشکلی از نظر تأمین مینی‌بوس وجود ندارد و نگرانی ما از بابت خودرو سواری بود که خوشبختانه استقبال خوبی انجام شده است و نسبت به سال گذشته مشکل کم‌تری خواهیم داشت.

فعالی با اشاره به برخورد با رانندگان بدون مجوز در زمینه سرویس دانش‌آموزان گفت: با توجه به اینکه ثبت‌نام سرویس مدرسه از طریق سامانه سپند بوده و برای همه امکان ثبت‌نام وجود داشته است و یکی از نگرانی‌ها افزایش نرخ بدون حساب و کتاب در زمینه سرویس‌دهی دانش‌آموزان است، جلساتی با معاون دادستان یزد و رئیس پلیس راهور استان یزد برگزار شد و به تصویب شورای ترافیک استان نیز رسید که با رانندگانی که بدون مجوز سازمان حمل و نقل اقدام به سرویس‌دهی دانش‌آموزان کنند برخورد قاطع خواهد شد تا افراد براساس مجاری قانونی فعالیت داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از