حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خبر داد:

حل مشکل ۳ ماه حقوق معلمان خرید خدمات

حل مشکل ۳ ماه حقوق معلمان خرید خدمات

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: با مساعدت صنایع و پیگیری استاندار یزد مشکل سه ماه حقوق معلمان خرید خدمات یزد حل شد.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا»، با بیان اینکه ۵۸۸ نیروی خرید خدمت در آموزش و پروش استان یزد در حال فعالیت هستند و بحث نیروی انسانی آموزش و پرورش یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه توسعه و مدیریت استان بود، اظهار کرد: در زمینه نیروی انسانی آموزش و پرورش، وظایف و مشارکت آموزش و پرورش در برابر این موضوع نیز در این جلسه مقرر شد تا اقدامات مختلفی که در زمینه تامین نیروی انسانی مطرح شد انجام گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: از طریق پیگیری‌های استاندار یزد با صنایع و معادن مقرر شد تا مبلغی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا بتوان پرداختی‌های معلمان خرید خدمات آموزش و پرورش را به‌روز کنیم و پس از پرداخت معوقات از سوی وزارت آموزش و پرورش این مبلغ به صنایع بازگردانده شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تامین منابع مالی برای پراخت به‌روز نیروهای آموزش و پرورش شرایطی برای قشر فرهنگی جامعه ایجاد شود تا کلاس‌های درسی خود را پرقدرت ادامه دهند.

رحیمی‌نژاد با اشاره به نحوه پرداخت عنوان کرد: حدود سه ماه پرداختی به زودی حل می‌شود و مابقی با انجام فرآیند مشخص برای پرداخت، در هفته آینده پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تامین نیرو آموزش و پرورش در حال کم شدن هستند، گفت: از نظر تامین نیرو، نیروهای مورد نیاز برای آموزش و پرورش کم شده‌اند و با به کارگیری نیروهای خرید خدمت در حال تامین این کمبود نیرو هستیم و به دنبال این هستیم با افزایش پذیرش دانشجویان در سال آینده و افزایش سهمیه‌های مورد نیاز بتواینم تظمین بیشتری برای تامین نیروی انسانی در سال آینده داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: در سال آینده به دلیل تمرکز نیرو و عدم بازنشستگی نسبت به سال‌های آینده باید پیش‌بینی‌های لازم را برای بازنشستگی نیرو در سال ۱۴۰۴ و تامین نیرو را داشته باشیم.

رحیمی‌نژاد در پایان گفت: نیروهای خرید خدمت قریب به ۱۰ سال سابقه کاری دارند تبدیل وضعیت در قالب آزمون، بدون آزمون و یا در قالب قرارداد کارمعین خواهند شد و ایمد است پس از دریافت مجوز از سوی سازمان استخدامی کشور، مراحل مورد نیاز انجام خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از