حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
چراغ راه؛

خواهرم حجاب تو کوبنده‌تر از خون من است

خواهرم حجاب تو کوبنده‌تر از خون من است

جمال دهقان بنادکی 9 اسفند 1345 در شهرستان یزد به دنیا آمد و سرانجام 19 بهمن 1361 در جنگل امقر بر اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید.

به گزارش «یزدرسا»، جمال دهقان بنادکی ۹ اسفند ۱۳۴۵ در شهرستان یزد به دنیا آمد و تا چهارم ابتدایی تحصیل کرد. وی بنا و معمار بود. پدرش عباس کارگر بافنده بود و مادرش خدیجه نام داشت. با آغاز جنگ تحمیلی با سمت تک تیرانداز راهی جبهه های حق علیه باطل شد. سرانجام ۱۹ بهمن ۱۳۶۱ در جنگل امقر بر اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جای ماند تا ۱۸ بهمن ۱۳۷۵ پس از تفحص در گلزار شهدای خلدبرین به خاک سپرده شد.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است:

«بسم‌الله‌الرحمن الرحيم. ولا تحسبن‌الذين قتلوا فى‌سبيل‌الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون»
قبل از هر چيز سلام بر امام امت و امت شهيدپرور ايران اميدوارم که حال همه شما خوب باشد مى‌دانيد که امام رفتن به جبهه را الهى و شرعى اعلام کرده‌اند. من هم به نوبه خودم به نداى امام لبيک گفته و آماده رفتن به جبهه شدم تا آزاد کنم مرزهاى کشور اسلامى را از چنگ بعثيهاى عراق. اميدوارم که شما جوانهايى که هنوز نتوانسته‌ايد به نداى امام لبيک بگوييد هرچه زودتر به نداى امام لبيک گفته و آماده رفتن به جبهه شويد و اميدوارم که تو اى خواهر من همچون زينب باشى و پيام خون من را برسانى و با حفظ حجاب خود که کوبنده‌تر از خون من است به منافقان معناى شهادت را بفهمانى.

و شما اى پدران و مادران که فرزندان خود را همچون اسماعيل به ميدان نبرد مى‌فرستيد تا حافظ خون شهيدان باشند پيامى که دارم براى اين امت که من کوچکتر از آنم که پيام بفرستم اما لازم دانستم که سخنى بگويم اميدوارم که هرگز خدا را فراموش نکنيد و هميشه سر نماز امام را دعا کنيد که امام تنها کسى است که مى‌تواند جواب ابرقدرتها را بدهد و اما اميدوارم که شما امت شهيدپرور در نمازهاى جمعه و جماعت شرکت کنيد. و مساجد را از جمعيت پر کرده که اين سنگرها حافظ وحدت مسلمين است ديگر سفارش مى‌کنم بعداز شهادت من کوچه را سياه‌پوش کنيد و در عزاى امام حسين گريه کنيد که من هم از آن ثوابى ببرم و به جوانان محله سفارش مى‌کنم که اسلحه خونين من را از زمين بردارند و نگذارند که سنگر خونين من خالى باشد و انتقام خون من را از صداميان کافر بگيريد ديگر حرفى ندارم جز سلامتى امام و امت شهيدپرور ايران بخصوص مردم يزد و مخصوصا اهالى محل خودمان از خداى تبارک و تعالى کمال قدردانى و شکرگزارى مى‌کنم که هرچه خواستم به من داد حتى شهادت در راه خودش که بالاترين مقام است يعنى بهشت برين .خداحافظ همگى شما.
خدايا خدايا تا انقلاب مهدى خمينى را نگهدار.
والسلام عليکم و رحمة‌الله و برکاته جمال دهقان بنادکى 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از