حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

داعش خود دست‌پرورده آمریکا و اسرائیل است

داعش خود دست‌پرورده آمریکا و اسرائیل است

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: ممکن است که داعش مسئولیت حادثه تلخ کرمان را برعهده بگیرد، همانطور که امروز برعهده گرفت، اما داعش خود دست‌پرورده آمریکا و اسرائیل است

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» ضمن تسلیت شهادت جمعی از مردم ایران در حادثه تروریستی کرمان اظهار کرد: دشمن نسبت به برخی از شخصیت‌های انقلاب حساسیت دارد که شهید سلیمانی یکی از این موارد است؛ دشمن همچنان پس از شهادت این شهید بزرگوار نسبت به او حساس است و دلیل آن این است که ضربه‌های مهلک و سنگینی از شهید سلیمانی خورده‌اند که یک نمونه آن افول داعش بود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: شهید سلیمانی با توجه به ابتکارات، روحیه شجاعت و جذب جوانان مجاهد توانست پس از ۳ ماه از اعلان این موضوع این حکومت داعش را شکست دهد و منقرض کند و کشورهایی مثل لبنان، عراق و سوریه را از دست داعش نجات دهد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی کشورهای غرب آسیا و حتی کشورهای اروپایی را از شر داعش در امان نگه داشت، گفت: دشمن روی چنین شخصیت‌هایی حساس است و برای کمرنگ کردن آن برنامه‌هایی دارد که آن را با حوادثی قرین می‌کند تا مردم رغبتی به حضور در مراسم‌های مهم نداشته باشند.

مدرسی ادامه داد: این حادثه تلخ تروریستی کرمان نیز در همین راستا است؛ دشمن نسبت به شهید سلیمانی حساس و این در حالیست که مردم ما نسبت به این شهید بزرگوار ارادت ویژه‌ای دارند و دشمن به دلیل دشمنی داشتن با ملت ایران تاب و توان دیدن جایگاه شهید سلیمانی در میان مردم و حضور مردم در سالگرد این شهید بزرگوار را ندارد و با حوادث کوری مثل جریان تروریستی مواجه می‌کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در پاسخ به این پرسش که چه کسی می‌تواند عامل این حادثه و ترور تلخ باشد، عنوان کرد: ممکن است که داعش مسئولیت این حادثه را برعهده بگیرد، همانطور که امروز برعهده گرفت، اما داعش خود دست‌پرورده آمریکا و اسرائیل است و آمریکا و اسرائیل پشت این جریان هستند؛ داعش خود عددی نیست و آمریکا و اسرائیل نیز عددی نخواهند بود.

وی افزود: معتقدیم که هر گروهی که مسئولیت این حادثه را برعهده بگیرد دست‌پرورده و ناز‌پرورده کشورهای آمریکایی، اروپایی و صهیونیستی است و از این جهت ما مقصر اصلی را آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانیم؛ همچنان که مشابه حرکت‌ها امروز در غزه، لبنان و عراق با ترور فرماندهان ارشد حماس در لبنان، فرماندهان ارشد حشدالشعبی در عراق و ترور زائرین و دوست‌داران شهید سلیمانی در ایران رخ داد.

مدرسی بیان کرد: ترور فرماندهان ارشد حماس در لبنان، فرماندهان ارشد حشدالشعبی در عراق و ترور زائرین و دوست‌داران شهید سلیمانی در ایران همه در یک راستا است، همه با یک هدف است و همه برای یک منظور انجام شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از