حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
سرگروه درس سواد رسانه‌ای آموزش و پرورش یزد:

درس سواد رسانه‌ای دبیر تخصصی ندارد

درس سواد رسانه‌ای دبیر تخصصی ندارد

سرگروه درس علوم اجتماعی و سواد رسانه‌ای آموزش و پرورش یزد گفت: متأسفانه از ابتدا تاکنون درس سواد رسانه‌ای در یزد دبیر تخصصی نداشته است و بیش‌تر دبیران مرتبط درس سواد رسانه را تدریس می‌کنند.

محمدحسین کاوه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به تدریس درس سواد رسانه به دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم گفت: کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای با 21 درس در رشته‌های نظری در پایه دهم و در رشته‌های فنی و هنرستان در پایه یازدهم به مدت دو ساعت در هفته در طول سال تحصیلی تدریس می‌شود.

وی ادامه داد: دانش آموزان در این درس را با نحوه فعالیت در فضای مجازی، نحوه تولید پیام و محتوا، تحلیل پیام و ابزارهای تحلیل، رژیم  مصرف رسانه‌ای، رسانه‌های بزرگ، تاریخ رسانه در اروپا، آمریکا و ایران و... آشنا می‌شوند.

سرگروه درس علوم اجتماعی و سواد رسانه‌ای آموزش و پرورش یزد عنوان کرد: متأسفانه از ابتدا تاکنون درس سواد رسانه‌ای در یزد دبیر تخصصی نداشته است و بیش‌تر دبیرانی که پیش از این درس کامیپوتر را تدریس می‌کردند در بحث تدریس درس سواد رسانه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه دبیرانی که درس سواد رسانه را تدریس می‌کنند غیر مرتبط با این درس نیستند، ادامه داد: دبیران جامعه شناسی، علوم اجتماعی، مطالعات اجتماعی و مطالعات فرهنگی از جمله دبیرانی هستند که این درس را به دانش‌آموزان می‌آموزند و اغلب این دبیران بر حسب علاقه و تجربیاتی که در زمینه سواد رسانه دارند این درس را تدریس می‌کنند.

کاوه عنوان کرد: برای آموزش دبیران درس سواد رسانه، امسال یک دوره کشوری برای سرگروه‌های این درس برگزار شد و پس از آغاز سال تحصیلی و مشخص شدن دبیران این درس در یزد، دوره بازآموزی برای دبیران این درس برگزار خواهد شد تا با آمادگی و اشراف کامل بر این درس، بر سر کلاس درس حاضر شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از