حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403

دهیاری‌ها باید توانمند شوند

دهیاری‌ها باید توانمند شوند

مدیرکل دفتر امور شهری روستایی و شورا‌های استانداری یزد گفت: خرید ماشین‌آلات، ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و کمپ‌های گردشگری برای درآمدزایی دهیاری‌ها ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمود شاکری شمسی در جلسه تجلیل از دهیاران شهرستان میبد گفت: یکی از سیاست‌های دفتر امور روستایی، درآمدزایی و توانمندسازی دهیاری‌هاست. 

وی با بیان اینکه در سال‌‌های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه صورت‌گرفته و امسال هم سعی داریم این روند را ادامه دهیم افزود: سعی داریم با پرداخت تسهیلات خوبی که در این حوزه وجود دارد؛ دهیاری‌های توانمند بسازیم. 

مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شورا‌های استانداری یزد خرید ماشین‌آلات، ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و کمپ‌های گردشگری را برای درآمدزایی دهیاری‌ها مهم و ضروری خواند و گفت: امیدواریم امسال با پرداخت تسهیلات کم‌بهره به دهیاران شاهد افزایش درآمد این عزیزان باشیم. 

شاکری با بیان اینکه در حال حاضر دهیاران وابستگی شدیدی به اعتبارات دولتی دارند گفت: باید با تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات با همکاری بخشداران و هدایت آنها به سمت پروژه‌های درآمدزا از جمله پروژه‌های تولیدی، نیروگاه‌های خورشیدی، گردشگری وابستگی آنها را به اعتبارات دولتی کمتر کنیم. 

 وی افزود: ۳۷۴ دهیاری در سطح استان وجود دارد که در سال گذشته بیش از ۷۰ دستگاه ماشین‌آلات به این دهیاری‌ها از طریق تسهیلات کم‌بهره تحویل داده شده است و امسال هم پیش‌بینی می‌شود به همین تعداد ماشین‌آلات به دهیاران تحویل داده شود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از