حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام جمعه موقت یزد:

دولت‌مردان پاسدار اصول و ارزش‌ها باشند

دولت‌مردان پاسدار اصول و ارزش‌ها باشند

امام جمعه موقت یزد گفت: دولت‌مردان همان‌گونه از روز اول قسم خوردند باید پاسدار دین، خون شهدا و ارزش‌ها باشند مبادا که اصول ضایع بشود چرا که به فرموده امیرالمؤمنین(ع) اگر اصول را ضایع کردید بدانید که عمر دولت شما کوتاه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، آیت‌الله سیدناصر محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به پشت سر گذاشتن دو ماه عزاداری برای اهل بیت(ع) گفت: با وجود اینکه در طول سال برای مصیبت‌ها ائمه اطهار عزاداری می‌کنیم، در این دو ماه به صورت ویژه عزاداری‌ها پرشور و با نشاط انجام گرفت.

وی ادامه داد: مراسم پیاده‌روی اربعین، پیاده‌روی جاماندگان اربعین، مراسم زیارت حضرت ثامن الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا چه آن‌هایی که در حرم رضوی حضور پیدا کردند و چه آن‌هایی که پیاده رفتند همه این‌ها از افتخارات ماست منتها امروزه مستکبران و‌ جهان‌خواران سعی می‌کنند افتخارات ما را بپوشند و این درخشندگی‌ها را مخفی کنند اما بزرگ‌ترین افتخارات عالم به حمدالله در اینجا رقم می‌خورد.

امام جمعه موقت یزد اضافه کرد: باید از نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان و بسیاری از کسانی که شاید ما آن‌ها را نمی‌شناسیم و این امنیت را به وجود آوردند تشکر کنیم که با تلاش آن‌ها اتفاقات بزرگ رقم می‌خورد و هیچ ناامنی هم پدید نمی‌آید. 

وی عنوان کرد: چند سالی است که موکب‌های خدمت‌رسانی به مردم و زائران حسینی و همچنین زائران امام رضا(ع) و در مناسبت‌های مختلف برپا می‌شود که بسیار خوب است و یک شور، حرکت و تحول ایجاد می‌کند اما باید مراقبت کرد با توجه به اقدامات دشمن آفت سراغ این اقدامات نیاید و ضوابط و قوانینی برای صدور مجوز برپایی موکب‌ها تدوین شود.

محمدی با اشاره به افتتاح و آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه گفت: رشته‌های مختلفی در حوزه علمیه تدریس می‌شود و نوجوانان و جوانان باید در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل شوند چرا که هر چه جهان اسلام گسترش پیدا می‌کند ما به روحانیون باسواد مخصوصاً آن‌ها که زبان خارجی بدانند نیاز داریم تا انسان‌هایی که تشنه معارف اهل بیت عصمت و طهارت هستند را سیراب کنند.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) گفت: به فرموده امام علی(ع) اگر در دولت‌ها و حکومت‌ها چهار ناگوار اتفاق بیفتد آن دولت‌ها زود از پای در می‌آیند که یکی از این اتفاقات زیرپاگذاشتن اصول ‌و ارزش‌هاست، مسئولان دولت چهاردهم نیز همان‌گونه که از روز اول قسم خوردند باید پاسدار دین، مذهب، خون شهیدان و ارزش‌ها باشند مبادا که اصول ضایع بشود چرا که به فرموده امیرالمؤمنین(ع) اگر اصول را ضایع کردید بدانید که عمرتان کوتاه است.

محمدی افزود: ضایع کردن اصول و در ادامه اهمیت دادن به فروع از دیگر مواردی است که موجب کوتاه شدن عمر دولت‌ها است، گاهی می‌بینیم با وجود تورم در جامعه و وجود مشکلات اقتصادی، برخی می‌گویند ما مثلاً آمدیم تا آزادی را برای دخترها فراهم کنیم یا جلوی گشت ارشاد بگیریم یا آمدیم تا نیروی انتظامی به دختر بی‌حجاب تذکر ندهد، یعنی شما برای حل مشکلات اقتصادی مردم نیامدید، باید مسئولان اصول را از فروع بازشناسند و به حل مشکلات اساسی بپردازند و از ضایع شدن اصول بپردازند.

وی افزود: گماشتن آدم‌های بی‌لیاقت بر سر پست‌ها و مسئولیت‌ها و کنار گذاشتن آدم‌های توانمند و با لیاقت از دیگر مواردی است که امام علی(ع) آن را مایه کوتاهی عمر دولت‌ها دانسته‌اند، بنابراین نباید در انتصاب مسئولان بحث جناح و خط سیاسی مطرح باشد و باید به توانمندی و سابقه فعالیت و اقدامات افراد توجه کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از