حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
گندم‌کار یزدی مطرح کرد:

دیر پرداختن مطالبات گندم‌کاران نوش‌دارو پس‌از مرگ سهراب

دیر پرداختن مطالبات گندم‌کاران نوش‌دارو پس‌از مرگ سهراب

گندم‌کار یزدی گفت: در شرایطی که گندم‌کاران نقش اصلی رسیدن به خودکفایی گندم را بازی می‌کنند و حمایت از آن‌ها ضرورت دارد، مسئولان مربوط بر سر راه آن‌ها سنگ‌اندازی می‌کنند.

مجید زارع خورمیزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» با ابراز نارضایتی از تعلل در پرداخت مطالبات گندم‌کاران اظهار کرد: تعلل در پرداخت مطالبات گندم‌کاران نوش‌دارو پس از مرگ سهراب است.

وی که یکی از گندم‌کاران عمده یزد است در رابطه با مشکلات گندم‌کاران این استان تصریح کرد: بیمه و جهاد کشاورزی دو نهادی هستند که مطالبات گندم‌کاران را بی‌پاسخ گذاشته و به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

زارع خورمیزی که خود در طرح کشت قراردادی شرکت کرده است، ادامه داد: امسال پرداخت به‌موقع مطالبات با چالش‌هایی مواجه شده است؛ بر اساس تعهدی که جهاد کشاورزی داشته است، قرار بود پرداخت‌ها به‌موقع باشد؛ اما در حال حاضر دو ماه است که گندم برداشت‌شده را تحویل داده‌ایم ولی در قبال آن پولی پرداخت نشده است.

وی گفت: متولیان در زمان پرداخت مطالبات به‌صورت قطره‌چکانی عمل کرده و در واقع گندم‌کار زمانی به‌حق خود دست پیدا می‌کند که دیگر به دردش نمی‌خورد.

این گندم‌کار یزدی تصریح کرد: مسئولان گندم‌کاران را برای رسیدن به خودکفایی ترغیب می‌کنند اما در زمان عمل به تعهدات خود بی‌تفاوت هستند. اگر این روال ادامه داشته باشد، گندم‌کاران ضرر دیده و به‌ناچار باید رویه دیگری اتخاذ کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه‌ای نیز نسبت به تعهداتی که به گندم‌کاران داده‌اند، عمل نمی‌کنند، گفت: شرکت‌های بیمه‌ای محصولات را با قیمت بالا بیمه می‌کنند اما در زمانی که گندم‌کار خسارت دیده است، دست وی را در پوست گردو می‌گذارند.

زارع خورمیزی اضافه کرد: در سال گذشته گندم‌کاران به‌دلایل مختلف از جمله وقوع سیل، بارش باران در موعد نامناسب و ... متحمل خسارت شدند؛ به‌گونه‌ای که در سال‌های قبل در مساحت سه هکتار به میزان 21 تن گندم برداشت می‌کرده اما امسال این میزان برداشت به 12 تن رسیده است و شرکت‌ بیمه حاضر نیست خسارت وارده به گندم‌کاران را جبران کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از