حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل گمرک استان یزد خبر داد:

رشد ارزش صادرات یزد در ۹ماهه سال جاری

رشد ارزش صادرات یزد در ۹ماهه سال جاری

مدیرکل گمرک یزد از رشد ارزش کالاهای صادراتی این گمرک در ۹ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا» به نقل از روابط‌عمومی گمرک، محمدحسین سلمانی با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در ۹ماهه امسال، گفت: در ۹ماهه سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۵۱۱ تن کالا به ارزش ۳۸۴ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۶۲۶ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۶ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تعداد کشور هدف صادراتی در این مدت را ۵۴ کشور ذکر کرد و افزود: کالاهای صادراتی یزد در این مدت بیشتر به کشورهای همسایه شامل عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان و ترکیه  ارسال شده است.

وی کاشی و سرامیک،  هیدروکربن‌های‌ سبک، اکسیدهای مولیبدن، میل‌گرد و پروفیل و شمش فولادی، نایلون و نایلکس  را عمده‌ترین کالاهای صادراتی یزد در این مدت ذکر کرد.

سلمانی همچنین میزان واردات گمرک استان در این مدت را ۹۲ هزار و ۶۸۶ تن کالا به ارزش ۲۱۸ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۴۸۳ دلار عنوان کرد که از نظر وزن ۶ درصد کاهش و از حیث ارزش ۹ درصد افزایش داشته است.

وی تعداد کشورهای هدف وارداتی گمرک یزد در این مدت را ۳۳ کشور عنوان کرد و افزود: مواد اولیه  و ماشین‌آلات خط تولید عمده‌ترین کالاهای وارداتی استان هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از