حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری یزد:

رعایت قانون شهری برای همگان ضرورت دارد

رعایت قانون شهری برای همگان ضرورت دارد

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری یزد با تأکید بر اینکه رعایت قانون شهری برای همگان ضرورت دارد، گفت: در سایه قانونمندی می‌توان شهری در تراز شهر جهانی داشت.

ابوالقاسم ابوالحسنی در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا» اظهار کرد: اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری از واحدهای زیرمجموعه معاونت خدمات شهری، شهرداری است.

وی با بیان اینکه اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری یزد از ۸ صبح تا ۲۳ در دو شیفت کاری و هر شیفت کاری با سه گشت رفع سد معبر فعالیت دارد، تصریح کرد: حوزه کاری این اداره بسیار گسترده بوده و در واقع هر تخلفی که در سطح شهر انجام می‌گیرد به این اداره مربوط است.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری یزد گفت: این اداره تلاش می‌کند تا تخلفات سطح شهر را کاهش دهد، رفع سد معبر کسبه را به جد دنبال می‌کنیم؛ چراکه با توجه به آمار بیشترین تخلفات صورت گرفته در رابطه با سد معبر است.

ابوالحسنی ادامه داد: در فرآیند کاری رفع سد معبر، در وهله اول اخطار شفاهی و سپس کتبی و در صورت عدم تمکین اعمال قانون صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: فرهنگ‌سازی در این زمینه را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم. برای داشتن شهری در تراز شهر جهانی، رعایت قانون برای همگان ضرورت دارد.

ابوالحسنی با بیان اینکه روزانه گزارش‌هایی مبنی بر تکدی‌گری در سطح شهر به ما ارسال می‌شود، گفت: جولان کودکان کار و افراد متکدی به ویژه بر سر چهارراه‌ها را شاهد هستیم که زیبنده شهر جهانی یزد نیست.

وی ادامه داد: در حوزه کاری خود که جمع‌آوری این افراد است، انجام وظیفه می‌کنیم. مراحل بعدی توسط ضابطین قضایی و بهزیستی برای این افراد صورت می‌گیرد.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری یزد با بیان اینکه تبلیغات غیرمجاز محیطی را بر نمی‌تابیم و نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام می‌کنیم، گفت: کسانی که نیاز به تبلیغات شهری دارند، یک سری پایه استندهایی از طرف شهرداری در محل‌های مناسب تدارک دیده شده است که این افراد می‌توانند از طریق سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد مراجعه کرده و تبلیغات خود را انجام دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از