حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 خرداد 1403
مدیرکل بنیاد مسکن یزد خبر داد:

ساخت 22 هزار واحد مسکونی نهضت ملی در یزد

ساخت 22 هزار واحد مسکونی نهضت ملی در یزد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد از ساخت بیش از 22 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا»، علیرضا نادریان زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توانسته است باگذشت 45 سال از زمان تشکیل، کارنامه درخشانی را از خود برجای بگذارد،  اظهار داشت: فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از لحاظ تنوع، وسعت و حجم کاری قابل مقایسه با هیچ کدام از دستگاه های دولتی نیست.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در حال حاضر از  دورترین روستاهای استان یزد تا مرکز استان پروژه عمرانی در دست اجرا دارد و همچنین به لحاظ تنوع نیز در تمام زمینه‌های عمرانی مشغول به فعالیت است و از لحاظ حجم کاری نیز فعالیت‌های دو سال و نیم اخیر با مدت مشابه در دولت قبل به‌هیچ‌عنوان قابل‌مقایسه نیست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با تأکید بر اینکه در دولت‌های گذشته در بهترین شرایط 700 منزل مسکونی توسط بنیاد مسکن استان احداث می شده است تصریح کرد: در دولت سیزدهم و در حال حاضر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد ساخت بیش از 22 هزار واحد مسکونی در سطح استان را در دست اجرا دارد.

وی به موضوع ساخت مسکن روستایی با تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز اشاره و گفت: در دولت سیزدهم بیش از 4 هزار واحد مسکونی روستایی در استان یزد از این تسهیلات استفاده کرده اند که نسبت به مدت مشابه در دولت قبل افزایش 3 برابری داشته است.

نادریان زاده در ادامه به مقاوم‌سازی حدود 24 هزار واحد مسکونی روستایی نیز اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر حدود 50 درصد واحدهای مسکونی روستایی در برابر زلزله و حوادث دیگر مقاوم شده اند.

وی ادامه داد: سیل به استان یزد و واحدهای مسکونی از اردیبهشت 1401 تا سال جاری به دفعات خسارت های متعددی وارد کرده است که در این زمینه نیز تاکنون نزدیک به 6 هزار و500 واحد مسکونی که خساراتی وارد شده بود جبران خسارت  آنها انجام و در این زمینه تاکنون نزدیک 400 میلیارد اعتبار اختصاص یافته است.

نادریان زاده به تهیه و مطالعه طرح‌های هادی روستایی نیز اشاره و گفت:  طرح هادی روستایی یک سند هویت روستا است که در این زمینه نیز  برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان طرح هادی تهیه شده است.

وی ادامه داد:  در شرایطی در دو سال اخیر طرح هادی 142 روستای یزد آماده شده که این تعداد در مدت مشابه دولت گذشته تنها 17 طرح بوده است که نشان از افزایش 8 برابری این موضوع در دولت سیزدهم دارد.

  وی افزود: تملک زمین در روستاها و واگذاری آن به متقاضیان یکی دیگر از وظایف بنیاد مسکن است که در این زمینه نیز در روستاهای حریم شهر استان یزد 700 و روستاهای غیر حریم شهر 200 هکتار تملک انجام شده و به واسطه این تملک توانسته ایم بیش از 4 هزار و 200 قطعه زمین را به متقاضیان واگذار کنیم که در این زمینه نیز نسبت به دولت گذشته  165 درصد افزایش داشته ایم.

 

ساخت 22 هزار واحد مسکونی نهضت ملی در یزد

 

نادریان زاده به صدور سند مالکیت روستایی توسط بنیاد مسکن استان یزد اشاره و گفت: در دولت سیزدهم این موضوع نسبت به دولت قبل 230 درصد در سطح استان یزد افزایش داشته است که توانسته ایم در این زمینه در سطح کشور رتبه اول را به خود اختصاص بدهیم.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با تأکید بر اینکه این بنیاد در سطح استان و در زمینه طرح نهضت ملی مسکن ساخت بیش از 22 هزار واحد مسکونی را در دست اجرا دارد تصریح کرد: در این زمینه به دو روش بنیاد ساخت و گروه ساخت در شهرهای استان اقدام می کنیم که به علت نحوه و مدل اجرا، همشهریان از روش گروه ساخت استقبال بیشتری داشته اند به نحوی که حدود 60 درصد تقاضاها درشهرستان ها به سمت گروه ساخت است.

 

وی به رونق‌گرفتن واریز خیران به‌حساب 100 امام خمینی(ره) در استان یزد نیز اشاره و گفت: در این زمینه در دوسال اخیر بیش از15 میلیارد تومان واریز که رتبه اول را در سطح کشور استان یزد کسب کرده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از