حالت تاریک
سه‌شنبه, 17 مهر 1403
سهم ۲۱درصدی صنایع از مجوزهای صادرشده در یزد
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد مطرح کرد:

سهم ۲۱درصدی صنایع از مجوزهای صادرشده در یزد

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد گفت: تأسیس واحدهای تولیدی و صنعتی پر تعداد ترین مجوز صادرشده از طریق درگاه ملی مجوزها در استان یزد است.

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، در رابطه با مجوز کسب و کارهای پرتقاضای استان یزد در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: از ۱۰ مجوز پرتقاضای استان یزد بیش‌ترین آن با ۲۱ درصد سهم متقاضیان تأسیس واحدهای تولیدی و صنعتی و کمترین آن با ۶ درصد سهم متقاضیان تأسیس و فعالیت باشگاه‌های ورزشی است.

وی به تشریح مجوزهای درگاه ملی مجوزها پرداخت و عنوان کرد: درگاه ملی مجوزهای کشور، بستری اینترنتی است که در آن، راهنمای دریافت کلیه مجوزهای کسب و کار موجود در کشور، در کاربرگ‌های مستقلی شامل شرایط، مدارک، مرجع صادرکننده، هزینه و زمان صدور هر مجوز، به زبان ساده و روشن، ارائه می‌شود، این درگاه باعث شده تا صدور مجوزها با سرعت بسیار بیشتری انجام شود و صف متقاضیان حذف شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد بیان کرد: کسب‌وکار خانگی قالیبافی، کسب‌وکار خانگی خیاطی لباس، کارت شناسایی دامداری روستایی و غیر صنعتی به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم پر تقاضاترین مجوزهای کسب‌وکار در سال گذشته بوده است.

وی افزود: پروانه طبابت و پروانه کسب آرایشگری در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

دهقان گفت: صدور کارت بازرگانی جایگاه هفتم با ۸ درصد، پروانه بهداشتی وسایل نقلیه ویژه حمل کالاهای تحت نظارت دامپزشکی و موافقت اصولی پرورش دام صنعتی در جایگاه بعدی و فعالیت باشگاه ورزشی با ۶ درصد کم‌ترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در مورد درصد پاسخگویی به درخواست مجوزها اظهار کرد: استان یزد از نظر درصد پاسخگویی به‌موقع به درخواست‌ها، با ۹۵ درصد پاسخ به هنگام در گروه «ب» استان‌ها قرار داشته است.

دهقان در مورد مجوزهای صادرشده در استان یزد در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در مجموع ۲۳ هزار و ۲۳۹ مجوز صادر شده است که شهرستان یزد با ۱۲ هزار و ۲۸۰ مجوز بیشترین و شهرستان مروست با ۶۲۸ مجوز کمترین تعداد اخذ مجوز را به خود اختصاص داده‌اند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از