حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
به میزبانی یزد:

سومین کنفرانس ملی نوآوری و فناوری برگزار می‌شود

سومین کنفرانس ملی نوآوری و فناوری برگزار می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری یزد از برگزاری سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و سازمان‌های نوآوری در یزد خبر داد و گفت: این کنفرانس در تاریخ 17 و 18 آبان با حضور بیش از 200 نفر از پژوهشگران کشور برگزار می شود.

به گزارش «یزد رسا»، سید حبیب‌الله میر غفوری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به برگزاری سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران در یزد اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره به موضوع علم و فناوری توجه ویژه‌ای داشته‌اند و این موضوع را در نام‌گذاری سال 1401 به نام دانش بنیان، نشان دادند و خوشبختانه این توجه در استان یزد نیز وجود داشته است و مسئولان استان یزد در دو سالی که از دولت سیزدهم می گذرد به صورت کامل از فعالیت های علمی حمایت کرده اند.

رئیس پارک علم و فناوری یزد ادامه داد: در تاریخ 17 و 18 آبان سومین کنفرانس انجمن علمی پـارک‌های فنـاوری و سازمان‌های نـوآوری ایـران در استان یزد برگزار می شود که محور اصلی این همایش توسعه نوآوری منطقه‌ای، نقش دولت، دانشگاه، بخش خصوصی و جامعه است که در 11 محور جزئی برگزار می شود.

میر غفوری با تأکید بر اینکه هدف برگزاری این کنفرانس ارائه آخرین دستاوردهای علمی در حوزه زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است خاطرنشان کرد: تبادل تجربیات میان اجزای علم و فناوری کشور یکی دیگر از اهداف این کنفرانس است که از اردیبهشت سال گذشته مقدمات آن انجام و در دو مرحله فراخوان شرکت در کنفرانس انجام که در نهایت 61 مقاله برای ارائه در کنفرانس مورد پذیرش قرار گرفتند که 44 مقاله به صورت حضوری و 17 مقاله به صورت پوستر در 12 پنل مشخص شده ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه تیم اجرایی این کنفرانس بیش از 50 نفر هستند که سعی در برگزاری مناسب این کنفرانس دارند خاطرنشان کرد: 16سخنران برای شرکت در مراسم افتتاحیه و پنل های مختلف برگزاری حضور دارند و 200 نفر از جمله روسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور، پژوهشگران، محققان مختلف نیز برای حضور در این کنفرانس ثبت نام کرده اند.

میر غفوری با بیان اینکه این کنفرانس توسط 35 حامی از شرکت های دولتی و خصوصی برگزار می شود تصریح کرد: کنفرانس در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد شروع و ادامه آن در دو سالن پارک علم و فناوری برگزار می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از