حالت تاریک
سه‌شنبه, 25 اردیبهشت 1403
عضو هیأت علمی دانشگاه یزد:

سیل بشری علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفته است

سیل بشری علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفته است

عضو هیأت علمی دانشگاه یزد گفت: جا دارد دانشجویان دانشگاه‌های دیگر کشورها نیز به جنبش حمایت از مردم غزه بپیوندند و یک موج و سیل بشری علیه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی شکل گیرد.

حمید مطهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، با اشاره به سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی در آمریکا و دیگر دولت‌های غربی در امتداد سیاست حمایت علنی آنان از کشتارها و جنایات جنگی رژیم غاصب صهیونیستی گفت: این جنبش بیدار شدن وجدان انسان‌ها مخصوصاً جوانان را که درک بهتری از حقیقت دارند نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: وجدان‌های بشری فارغ از اینکه شخص چه دین و مذهبی داشته باشد با مشاهده فجایعی که در غزه رخ داده و در حال رخ دادن است نگران می‌شوند و محکوم کردن فجایع در غزه واکنش طبیعی انسان‌ها از جمله اساتید و دانشجویان حتی دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به جنایات آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی است که این جنبش نگرانی و اضطراب سران کشورهای آمریکا، جوامع غربی مانند فرانسه و رژیم کودک‌کش صهیونیست را به دنبال داشته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه یزد گفت: فجایع و جنایات جنگی در غزه و واکنش بشریت به جنایات رژیم ظالم صهیونیستی و ایجاد جنبش در حمایت از مردم مظلوم غزه، معادلات دنیا و معادلات قدرت دنیا را به هم زده است و فطرت انسان‌ها نیز هر چقدر هم که خودشان را به خواب زده بودند الان در حال بیدار شدن هستند.

وی افزود: برملا شدن جنایات رژیم سفاک صهیونیستی، واکنش مردم دنیا به این جنایات و ایجاد جنبش‌های حمایت از مردم غزه بخشی از آن به آزادی بیشتر فضای اطلاع‌رسانی در دنیا نسبت به گذشته برمی‌گردد این قضایا قبلا سانسور می‌شد و اطلاعات و اخبار کمتر به مردم می‌رسید اما اکنون بایکوت‌کردن خبری و رسانه‌ای در دنیا کمتر اتفاق می‌افتد و موجب شده است که امروز مردم از جمله دانشجویان و دانشگاهیان که به اطلاعات آزاد دسترسی بهتری دارند نسبت به نسل‌کشی در غزه واکنش نشان دهند.

مطهری ادامه داد: جا دارد دانشجویان دانشگاه‌های دیگر کشورها نیز به جنبش حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم  کودک‌کش صهیونیستی بپیوندند و یک موج و سیل بشری علیه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین شکل گیرد و به فضل خداوند شاهد خشک‌شدن ریشه این تفکر نسل‌کش باشیم.

وی گفت: اساساً در کشورهایی چون آمریکا و جوامع غربی که مدعی حقوق بشر و آزادی بیان هستند اقدامات و فعالیت‌هایی که در جهت منافع سران آنها صورت گیرد به آن لقب آزادی می‌دهد و در صورتی که اقدامی یا جنبشی چون جنبش اخیر که به مقابله با نسل‌کشی در غزه برپا شده شکل گیرد آن را آزادی بیان نمی‌دانند که نشاندهنده ذات منفعت‌طلبی و ادعای دروغین آنها در زمینه حقوق بشر است.

عضو هیأت علمی دانشگاه یزد گفت: دانشجویان دانشگاه آمریکا که به حمایت از مردم مظلوم غزه برخاسته‌اند نه قتل و غارتی انجام داده‌اند، نه خسارتی به اموال یا شخصی زده‌اند بلکه جنبشی را علیه یک نسل‌کشی راه انداخته‌اند که هفته گذشته تعداد زیادی از آنها بازداشت شده‌اند و در واقع سران آمریکا در مقابل تفکر بیدار و وجدان بیدار بشری که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود در حال دست و پا زدن هستند و امیدواریم نتایج خوبی در سطح بین‌الملل را به همراه داشته باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از