حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل راهداری استان یزد خبر داد:

شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی بار در یزد راه‌اندازی می‌شود

شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی بار در یزد راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: طی 6 ماه آینده حداقل یک تا دو شرکت حمل و نقل بین‌المللی بار در استان یزد تأسیس و راه‌اندازی شود.

محمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، در خصوص راه‌اندازی شرکت حمل و نقل بین‌المللی بار به عنوان یکی از بندهای سند یزد نوین گفت: یکی از نقاط ضعف استان یزد در حوزه حمل و نقل کالا در استان بحث شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی است که امکان صدور سند حمل بین‌المللی در یزد وجود ندارد و در این زمینه باید از استان‌های دیگر اقدام شود البته یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی از سنوات قبل در استان وجود داشته که به دلایلی غیرفعال است.

وی ادامه داد: تأسیس شرکت‌های حمل و نقل ضوابط و شرایط ویژه و خاصی دارد با این حال پیگیری ویژه‌ای در این زمینه در حال انجام است و تقریبا سه شرکت حمل و نقل موجود که توانایی و ظرفیت لازم را دارند را به سمت روابط حمل و نقل بین‌الملل هدایت کردیم و به نظر می‌رسد طی 6 ماه آینده حداقل یک تا دو شرکت حمل و نقل بین‌المللی بار در استان یزد تأسیس و راه‌اندازی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد افزود: استان یزد در مرکزیت کشور قرار دارد و مرکز حمل کالاست و بخش عمده‌ای از کالاهای ترانزیتی کشور از استان یزد عبور می‌کند و با تأسیس شرکت حمل و نقل بین‌المللی بار می‌توان در استان سند حمل برای آن‌ها صادر کرد و نقش مؤثری را مخصوصا برای واحدهای تولید و معدنی در حوزه حمل‌های ترازنزیتی ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته دو شرکت بزرگ مقیاس حمل و نقل در استان یزد تأسیس و شروع به کار کرده است، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در حوزه حمل و نقل استان پیگیری می‌شود بحث توانمندسازی و بزرگ مقیاس‌کردن شرکت‌های حمل و نقل و ایجاد شرکت های بزرگ مقیاس حمل و نقلی است که می‌تواند در حوزه کالا و حمل و نقل آن نقش موثری داشته باشد.

رستگاری با اشاره به اینکه استان یزد در حوزه حمل و نقل مسافر استان وضعیت خوبی ندارد، تصریح کرد: در حال پیگیری هستیم که در حوزه مسافر دو شرکت حمل و نقل قوی در استان راه‌اندازی شود و افزایش ناوگان حمل و نقل مسافر در استان در دستور کار جدی مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی انجام شده طی یک سال آینده حداقل یک شرکت حمل و نقل بزرگ مسافر را در یزد خواهیم داشت که در پی آن حداقل 10 تا 15 درصد از حجم مسافر ناوگان مسافربری یزد را در ناوگان جدید سیستم حمل و نقل مسافر تزریق کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از