حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان تفت:

طرح مکمل‌یاری در مدارس تفت اجرا می‌شود

طرح مکمل‌یاری در مدارس تفت اجرا می‌شود

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان تفت از اجرای طرح آهن‌یاری و مکمل‌یاری ویتامین دی در مدارس متوسطه شهرستان تفت خبر داد.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان تفت؛ محمدرضا میرشمسی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود آهن در سلامت دختران، اظهار کرد: کم‌خونی ناشی از فقر آهن موجب کاهش قدرت یادگیری، تضعیف سیستم ایمنی بدن، احساس ضعف و خستگی مزمن، کاهش قدرت ذهنی و تحریک‌پذیری می‌شود در همین خصوص اجرای طرح مکمل‌یاری آهن هر ساله در تمام مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه انجام می‌شود.

 

 سرپرست مرکز بهداشت شهرستان تفت ادامه داد: با توجه به شیوع کمبود ویتامین D و محدود بودن منابع غذایی این ویتامین، طرح سراسری مکمل‌یاری ویتامین D نیز در تمام مدارس متوسطه اول و دوم پسرانه و دخترانه، همراه با طرح آهن‌یاری اجرا خواهد شد.  

 

وی عنوان کرد: هم‌اکنون مکمل‌های آهن و ویتامین D توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد تهیه و با همکاری اداره آموزش‌وپرورش شهرستان در مناطق شهری و روستایی شهرستان در حال توزیع است. 

 

میرشمسی اضافه کرد: بر اساس این شیوه نامه تعداد ۱۶ قرص آهن برای ۱۶ هفته(ویژه دختران) و تعداد ۶ عدد ویتامین دی ۵۰ هزار واحدی به صورت ماهانه یک عدد برای مصرف توزیع می‌شود که از کلیه خانواده‌های محترم تقاضا داریم همکاری و نظارت لازم جهت استفاده به موقع مکمل توسط دانش‌آموزان را داشته باشند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از