حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
امام جمعه شهرستان زارچ:

عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهداست

عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهداست

امام جمعه شهرستان زارچ گفت: عزت و اقتدار ایران اسلامی بعد از حدود  45 سال که از این انقلاب می‌گذرد، مرهون خون شهدا و آن اعتماد به نفسی است که امام(ره) آموزگار آن بود و رهبری آن را ادامه دادند.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین سید محمود روحانی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به گرامیداشت سالروز ایام رحلت امام خمینی(ره) و همچنین سالروز قیام 15 خرداد و با بیان اینکه انقلاب اسلامی 22 بهمن 57 پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش به پیروزی رسید، گفت: تصویری که از ایران در سال‌های قبل از انقلاب در بین کشورهای دنیا وجود داشت یک عامل سرسپرده قدرت‌های بزرگ در رأس آنها آمریکا بود.

وی ادامه داد: ایران را  قبل از انقلاب کشوری از انبار اسلحه‌های مختلف و به روز، با ثروتی بالا و هنگفت و یک سر سپرده کامل برای قدرت‌هایی که در آن منطقه عرض اندام می‌کردند، می‌شناختند، با پیروزی انقلاب اسلامی معادلات مختلف در این منطقه تغییر کرد و با عنایت خداوند، همت مردم و همراهی آحاد مختلف جامعه با امام راحل عظیم‌الشأن فصل جدیدی در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام باز شد.

امام جمعه شهرستان زارچ گفت: ملت ایران با اتکا به قابلیت‌ها و استعدادهای خود و توانایی‌ها و موقعیت خاصی که این منطقه داشت توانست به موفقیت‌هایی زیادی برسد و به عنوان یک کشور اسلامی مستقل و آزاد و حامی مستضعفان جهان و حامی سرسخت آرمان فلسطین، شناخته شود.

وی عنوان کرد: عزت و اقتدار ایران اسلامی بعد از حدود  45 سال که از این انقلاب می‌گذرد مرهون خون شهدا و آن اعتماد به نفسی است که امام(ره) آموزگار آن بود و مقام معظم رهبری این راه را ادامه دادند.

روحانی طباطبایی اضافه کرد: چنانچه پیشرفت‌های مختلفی که ایران اسلامی در این حدود 50 سال داشته را با سال‌های قبل از انقلاب مقایسه کنیم، به پیشرفت‌ها و کارهای بزرگ ایران در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف علم، صنعت، پزشکی، نظامی و... پی می‌بریم که این پیشرفت‌ها و موقعیت خاص کنونی ایران اسلامی به خاطر وحدت کلمه در جامعه بود که در اولین قدم امام(ره) پایه‌گذار آن بود.

وی افزود: با وجود اینکه اختلافاتی مختلفی در ایران بود و اقوام مختلفی در این کشور ایران زندگی می‌کردند اما با عنایت خداوند و راهنمایی امام عظیم‌الشأن و وحدتی که ایجاد شد، ملت ایران با رأی بیش از 98 درصد جمهوری اسلامی را انتخاب کردند و با وحدت کلمه، همدلی و کنارگذاشتن اختلافات قومی،  قبیله‌ای  و استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود و با اعتماد به نفس هم اکنون به پیشرفت‌های شگرفی رسیدند.

امام جمعه زارچ گفت: سال‌های سال پیش از انقلاب اسلامی استکبار جهانی تلاش کرد ما را از قابلیت‌هایی که داریم دور کنند و نگذارند ایران اسلامی به جایگاه واقعی خود برسد اما اکنون می‌بیینم که کشور ما به واسطه همدلی‌ها، وحدت کلمه و باور به توانایی‌ها و استفاده از ظرفیت‌های خود در منطقه حرف اول را می‌‎زند، در سطح بین‌الملل در جایگاه بالایی قرار دارد و پیشرفت‌های غیرقابل تصوری از نظر دنیا برای ما حاصل شده است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت اسلام در جامعه و تلاش و کوشش ملت ایران در علم نانو، لیزر، ارائه مقالات علمی، پیشرفت‌های موشکی و صنایع نظامی، پزشکی، اعمال جراحی بسیار حساس، تولید داروها، تولید ناخالص ملی، سدسازی و بسیاری از دیگر زمینه‌ها در سطح بالایی در منطقه و جهان قرار دارد.

روحانی طباطبایی با اشاره به سرلوحه بودن شعار «ما می‌توانیم» در انقلاب اسلامی گفت: یکی از شعارهای همیشگی امام(ره) و جانشین برحق ایشان این بود که ما را به این باور برساند که ما مسلمان و پیرو پیامبر(ص) و دین اسلام هستیم و به عنایت خداوند و استفاده از قابلیت‌های مختلفی که داریم می‌توانیم کارهای بزرگی را در این عالم انجام دهیم و می‌توانیم نیازهای خودمان را برآورده کنیم.

وی ادامه داد: عامل بسیار تاثیرگذار در این عزتی که اکنون داریم پیروی از فرامین الهی، توکل به خداوند و اعتماد به راهی است که برای ما ترسیم کردند، راهی که همراه با عزت و اتکا به خود و توجه به قابلیت‌هاست و مسلمان و انسانی که چنین توجهی به کلام بزرگان و کلام رهبر جامعه و رهبران جامعه داشته باشند، یقیناً می‌تواند به قله‌های بلند ترقی برسد و عامل اصلی پیشرفت و عزت ایرانی استفاده از همین امور است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از