حالت تاریک
چهارشنبه, 18 مهر 1403
فعالیت 550 هسته نوپا و شرکت فناور در یزد
رئیس پارک علم و فناوری یزد خبر داد:

فعالیت 550 هسته نوپا و شرکت فناور در یزد

رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت: هم‌اکنون بالغ بر 550 هسته‌ نوپا و شرکت فناور در مجموعه بزرگ پارک علم و فناوری یزد استقرار دارند که خوشبختانه در سال‌های اخیر از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.

سید حبیب‌الله میرغفوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی پارک علم و فناوری به شرکت‌های فناوری و دانش بنیان گفت: استقبال از خدمات ارائه شده از سوی پارک قابل توجه بوده و اگر چه امکان پاسخگویی به همه نیازها و یا پذیرش تمامی تقاضاها به دلیل محدودیت‌های زیرساختی یا کمبودهای اداری و مالی وجود دارد، اما همه تلاش‌های ممکن برای رضایت و ارتقای شرکت‌های فناور به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بالغ بر 550 هسته‌ نوپا و شرکت فناور در مجموعه بزرگ پارک علم و فناوری یزد استقرار دارند که خوشبختانه در سال‌های اخیر از رشد مطلوبی برخوردار بوده است، به گونه‌ای که تعداد هسته‌ها و شرکت‌های فناور از عدد 480 در سال گذشته به بیش از 550 در سال جاری رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری یزد ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری سعی می‌کنند تا شرایط را برای تبدیل ایده‌های فناورانه به محصولات قابل عرضه در بازار فراهم کنند. پارک‌ها با ارائه بسته‌ای از انواع خدمات استقرار، تسهیلات مالی، کمک‌های مشاوره‌ای، بازاریابی، حضور در نمایشگاه‌ها و ... سعی می‌کنند تا شرایط مناسب و مطلوبی برای توسعه شرکت‌های فناور نوپا و یا اصطلاحاً استارتاپ‌ها فراهم آورند.

وی ادامه داد: هم اکنون قریب به 190 شرکت دانش‌بنیان در استان یزد فعالیت دارند که حدود نیمی از این تعداد در پارک علم و فناوری استقرار داشته و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

میرغفوری عنوان کرد: پارک علم و فناوری یزد به عنوان یکی از نخستین پارک‌های علم و فناوری کشور و با بیش از دو دهه خدمت پرافتخار در خدمت کارآفرینان جوان و فناوران استان یزد قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت فراگیر موضوع فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان لازم است تمامی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی از ظرفیت‌های خود برای کمک به توسعه این بخش استفاده کنند. خوشبختانه در همین مسیر بسیاری از سازمان‌ها، حرکت‌های خوبی را در مسیر ایجاد مراکز رشد فناوری و یا مراکز کارآفرینی و نوآوری آغاز نموده‌اند که امیدواریم ادامه یافته و توسعه یابد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از