حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان یزد:

قیمت مسکن در یزد افزایش پیدا نمی‌کند

قیمت مسکن در یزد افزایش پیدا نمی‌کند

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان یزد گفت: قیمت مسکن در شهر یزد نسبت به خرداد سال جاری با کاهش روبه‌رو بوده است.

 محمدرضا دشتی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» اظهار کرد: قیمت مسکن در شهر یزد نسبت به خرداد سال جاری با کاهش روبه‌رو بوده؛ اما علت این کاهش قیمت، رکود بازار است.

وی با بیان اینکه زمانی که خریداری وجود ندارد، طبیعتاً فروشنده مجبور به کاهش قیمت می‌شود، ادامه داد: یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت مسکن، اعطای زمین به متقاضیان در استان یزد در قالب طرح‌های مختلف بوده است که چون اکثر این زمین‌ها رایگان بوده، خیلی بر قیمت تأثیر گذاشته است.

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان یزد اضافه کرد: اجرای این طرح‌های اعطای زمین، باعث شده تقاضا برای خرید مسکن و عطش خرید مسکن در استان یزد کاهش پیدا کند.

وی یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت مسکن در یزد را پیگیری جدی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در یزد عنوان کرد و افزود: این طرح باعث امیدواری مردم و انتظار آن‌ها برای دریافت این مسکن‌ها شده است.

دشتی‌نژاد در رابطه با اجاره‌بها عنوان کرد: افزایش قیمتی را در شهر یزد شاهد نبودیم که علت آن همان رکود بازار است.

وی پیش‌بینی کرد: این روند ثابت قیمت اجاره‌بها ادامه خواهد داشت.

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان یزد گفت: هرساله، در ایام عید، شاهد افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها در یزد بوده‌ایم؛ اما با توجه به شرایط موجود، شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود.

دشتی‌نژاد یکی دیگر از دلایل ثبات قیمت‌ها در یزد را تعیین‌تکلیف زمین‌های افتاده در یزد عنوان کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی یزد با جدیت پیگیر تعیین‌تکلیف زمین‌های افتاده در یزد است که این موضع نیز تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: متأسفانه همچنان شاهد هستیم که در زمینه اجاره‌بها، تعدادی سرمایه‌دار به تعداد قابل‌توجه واحد مسکونی خریداری کرده‌اند و نگاه سرمایه‌ای به آن داشته و حاضر به اجاره نیستند که باید در این زمینه بحث اخذ مالیات از خانه‌های خالی با جدیت پیگیری شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از