حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
چراغ راه؛

لزوم صبر و مقاومت در برابر مشکلات

لزوم صبر و مقاومت در برابر مشکلات

در برابر مشكلات مقاوم و صبور باشند و با كوچكترین كمبود سر و صدا نكنند.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، شهید محمدرضا میرزازاده اردکانی ۲۵ آبان ۱۳۴۸ در شهرستان اردکان یزد به دنیا آمد و تا چهارم متوسطه در رشته تجربی تحصیل کرد. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی با سمت تیربارچی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. سرانجام ۲۵ دی ۱۳۶۶ در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به گردن به شهادت رسید.

 

بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام را در یزدرسا بخوانید:
بسم الله الرحمن الرحیم
«ان الله اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم‌بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون وعداً علیه حقاً فی التوریه و الانجیل و القرآن و من اوفی بعهده من الله فاستبشروا ببیعكم الذی بایعتم به و ذالک هوالفوز العظیم التائبون العابدون الحامدون السائحون الراكعون الساجدون الامرون بالمعروف و الناهون عن المنكر والحافظون لحدودالله و بشر المؤمنین»


خدا جان و مال اهل‌ایمان را به بهای بهشت خریداری كرده، آن‌ها در راه خدا جهاد می‌كنند كه دشمنان دین را به قتل رسانند و یا خود كشته شوند. این وعده قطعی است بر خدا و عهدیست كه در تورات و انجیل و قرآن یاد فرموده و از خدا با وفاتر به عهد كیست‌ای اهل‌ایمان شما به خود در این معامله بشارت دهید كه این معاهده با خدا به حقیقت سعادت و پیروزی بزرگی است بدانید كه ازگناه پشیمانان، خداپرستان، حمد و شكر نعمت‌گذاران، روزه‌داران، نماز با خضوع‌گذاران، امر به معروف ونهی از منكر كنندگان و نگهبانان حدود الهی و مؤمنان را. ‌ای رسول ما بهر ثواب و سعادت بشارت ده.

با سلام خدمت آقا امام زمان (عج) و نایب بر حقش امام خمینی و با سلام خدمت شهدای عزیزمان وصیت نامه خودم را شروع می‌كنم با سلام خدمت امت شهید پرور، من خود را كوچكتر از آن می‌دانم كه به شما نصیحت كنم اما به عنوان یادآوری چند تذكر خدمت شما عرض می‌كنم من از مردم عزیز می‌خواهم كه تقوا را پیشه خود سازند و گرد گناه نگردند كه عذابی بس شدید دارد و خواهش می‌كنم كه به همدیگر دروغ و غیبت و تهمت نزنید و با هم برادر باشید و پیرو امام امت باشید و هر چه كه او گفت انجام دهید كه اگر انجام ندهی آن روز، روز شكست اسلام است از روحانیت آگاه و متعهد پیروی كنید كه اگر روحانیت نبود اسلام هم نبود.


دیگر خواهشی كه از امت شهید پرور دارم این است كه در برابر مشكلات مقاوم و صبور باشند و با كوچكترین كمبود سر و صدا نكنند و از امت شهیدپرور می‌خواهم كه همچنان مانند گذشته در صحنه باشند و این روحیه عالی خود را حفظ كنند دیگر خواهشی كه دارم این است كه مزاحم فرزندان و اقوام خود نشوند و بگذارند تا به جبهه بیایند و درک كنند این جبهه‌ها را و درک كنند بسیجی را و درک كنند سختی را و درک كنند معنویت بسیجی و جبهه‌ها را و از خود مردم هم تقاضا دارم كه حتی یكبار هم شده برای بازدید به جبهه بیایند و آن وقت هست كه درک می‌كنند جبهه را و آن وقت است كه قدر این دولت و ملت را پیدا می‌كنند.

و هر چه شما كردید رهبر را تنها نگذارید وصیت به مادر و خواهر و برادر و پدر اولاً از پدرم می‌خواهم كه صبر كنند مانند امام سجاد(ع) مقاوم و با این مقاومت خود دشمنان را نابود كنید و ازمادرم هم می‌خواهم كه صبر كند و مانند مادر وهب فداكاری كنی كه مادر وهب گفت سری كه در راه خدا داده‌ام پس نمی‌گیرم و از خواهرم می‌خواهم كه چون زینب باشد و حجابت را حفظ كن و همیشه با خدا باشی و نماز‌گزار باشد و از برادرم هم می‌خواهم صبور باشد و اخلاق او خوب است بهتر كند و دیگر عرضی ندارم و شما را به خدا می‌سپارم.
خدا حافظ شما به‌امید پیروزی رزمندگان اسلام

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از