حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق مطرح کرد:

لزوم ورود بازوهای تخصص و معنویت در سازمان‌ها

لزوم ورود بازوهای تخصص و معنویت در سازمان‌ها

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: باید دو بازوی تخصص و معنویت را در نهادها، سازمان‌ها و اقدامات خود اجرایی کنیم که آثار آن را نیز دیده و خواهیم دید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، یحیی آل‌اسحاق صبح امروز در همایش بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی و اصناف سراسر کشور که در یزد برگزار شد، گفت: هر جا که مسائل حوزه‌های مختلف از جمله مسائل اقتصادی را با موازین الهی و معنوی اداره می‌کنیم آثار آن به مراتب بیشتر از زمانی است که مسائل بدون در نظر گرفتن بعد معنوی آن اداره شود و بسیج شاهدی بر این حرف است.

وی با بیان اینکه یکی از فضیلت‌های بسیج معنویت، اعتقاد و آرمان است، ادامه داد: مدیرانی در جمهوری اسلامی موفق هستند که دارای دو بازو، یکی بازوی علم، دانش و تخصص و دیگری بازوی تعهد، اعتقاد و یقین داشتن به آرمان‌ها باشند و مدیرانی دارای تنها یکی از این بازوها موفق نیستند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق عنوان کرد: بسیج وظیفه خود می‌داند که با تکیه بر معنویت، آرمان‌های انقلاب و روش‌های انقلابی مشکل اقتصاد کشور را حل کند، در واقع رسالت بسیج حل مشکل است و  برای توسعه کشور همراهی دارد و از تمام توان خود استفاده می‌کند تا هر چه بیشتر کشور را به جلو ببرد.

وی ادامه داد: باید دو بازوی تخصص و معنویت را در نهادها، سازمان‌ها و اقدامات خود اجرایی کنیم که آثار آن را نیز دیده و خواهیم دید، در واقع باید پروژه بسیج‌ را برای حل مشکلات به کار گیریم و بسیج تجار و اصناف مسئولیت توسعه این طرز تفکر، اجرا و ساماندهی این مهم را دارند.

آل‌اسحاق با اشاره به شرایط اقتصادی روز، گفت: در فضای امروز کشور ما در زمینه بنیان‌های اقتصادی از جمله نیرو انسانی، منابع، موقعیت جغرافیایی در جایگاه بالاتری نسبت به اطرافیان است منتها این‌ها بالقوه هستند و بالفعل نیستند و در واقع وضعیت اقتصادی ما خوب نیست و متناسب با واقعیت‌هایی که باید باشد نیست هر چند اکنون  وضعیت رشد اقتصادی ما بد نیست.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که داشتیم ریل‌گذاری بود که از دهه 60 انجام شد و اخیرا مقام معظم رهبری فرمودند آن ریل‌گذاری که انجام شد درست نبود و باید عوض شود و آن ریل‌گذاری طوری اقتصادی ما را راهبری و هدایت کرد که 70 تا 80 درصد اقتصاد ما چه در مالکیت، مدیریت، تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی، دولتی بود و نظام اقتصادی ما دولتی شد.

آل‌اسحاق گفت: 40 سال نظام اقتصادی کشور ما دولتی بود و بالاخره بعد از 40 سال مقام معظم رهبری هم به لحاظ جایگاه حقوقی، رهبری، اعتقادی، هم به دلیل اصل 110 قانون اساسی به صراحت اعلام کردند که این ریل دهه 60 درست نیست و باید این را عوض کرد، بنابراین همه باید به سراغ ریل جدید بیاوریم.

وی ادامه داد: رهبری فرمودند مفهوم عوض شدن ریل این است که اقتصاد باید مردمی شود و امروز نظام کشور، رهبری کشور و فضای عمومی کشور به این نتیجه رسیده است که اگر اقتصاد کشور به دست مردم نباشد نتیجه‎ای ندارد و این نتیجه 40 سال هزینه‌دادن است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تأکید کرد: قرار بر این است کل اقتصاد را از جمله مدیریت، مالکیت، تصمیم‌گیری، اجرای آن به غیر از چهار وظیفه حاکمیتی شامل سیاست‌گذاری، هدایت، پشتیبانی و حمایت دولت را به دست مردم بدهیم و این موضوع دو طرف دارد یک طرف عزم تصمیم‌گذاران و دیگری عزم ما به عنوان هدایت‌کنندگان فعالان اقتصادی در زنجیره‌های تولید و توزیع و خدمات اگر این حرف باورمان شد و گاردمان را باز کردیم موفق می‌شویم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از