حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام جمعه اردکان:

مردم باید تلاش کنند که بهترین‌ها انتخاب شود

مردم باید تلاش کنند که بهترین‌ها انتخاب شود

امام جمعه اردکان گفت: مردم باید تلاش و کوشش کند که بهترین‌ها را انتخاب کنند، هر دو نامزد مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته‌اند اما مردم باید بدانند که در کنار این نامزدها چه تیمی و چه کسانی قرار دارند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در 15 تیرماه گفت: اهمیت انتخابات بر همه روشن است و سفارش بزرگان، مراجع و مقام معظم رهبری است که مردم در حکومت اسلامی که به جمهوری اسلامی است و جمهوریت در کنار اسلامیت مطرح است باید نقش‌آفرینی کنند و این از نعمت‌های خداوند است.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای دیگر آرزوی شرکت در انتخابات دارند، اما هیچ‌گاه این فرصت برای آنها مهیا نمی‌شود، خداوند نعمت انتخابات را به برکت انقلاب اسلامی، ثمره خون شهدا و زحمت بزرگان و امام راحل(ره) به ما عطا کرده است باید از این نعمت ستفاده کنیم.

امام جمعه شهرستان اردکان اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی همه مسئولان با واسطه یا بی‌واسطه توسط مردم انتخاب می‌شوند و حتی رهبری هم توسط مجلس خبرگانی انتخاب می‌شود که برگزیده مردم است، شهردار به وسیله اعضای شورای شهری انتخاب می‌شود که مردم آن‌ها را انتخاب کرده‌اند و ورزا، استانداران، فرمانداران نیز توسط دولت و رئیس جهور منتخب مردم انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: امروز همه ایمان و باور دارند که هیچ گاه نظام جمهوری اسلامی در رأی و نظر مردم خیانت نکرده و همیشه امانت‌دار خوبی بوده است، حتی کسانی که در گذشته نظام جمهوری اسلامی را به تقلب در انتخابات متهم می‌کردند خود وارد این عرصه شده‌اند و مردم را به  مشارکت در انتخابات دعوت می‌کنند که نشان می‌دهد همه باور دارند که نظام امانت‌دار آرای مردم است.

شاکر گفت: دوره اول چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و میزان مشارکت قابل قبول نبود، معلوم می‌شود اهمیت و ضرورت شرکت در انتخابات بر همگان روشن نیست، بخشی دیگر از دلایل این میزان مشارکت وجود مشکلات اقتصادی است که مردم انتظار رفع آن داشتند، بخشی از آن نیز مربوط به عملکرد بد مسئولان و دولتمردان و قول و وعده‌های عمل نشده است، کشاندن دعوا و اختلافات به رسانه‌ها، تبلیغات دشمن و عوامل مختلف دیگری است که باعث شده مشارکت مردم پایین بیاید با این حال برای رئیس جمهوری باید یک نفر انتخاب شود.

وی افزود: اکر مشارکت در انتخابات بالا باشد هم امنیت و جایگاه بین‌المللی کشور ما ارتقا پیدا می‌کند و هم شخصی که انتخاب می‌شود دارای پشتوانه و قدرت بیشتری است و بیشتر می‌تواند هم در عرصه حل مشکلات داخلی تلاش کند و هم ظهور و بروز کردن جایگاهش در برابر کشورهای دیگر باید از این فرصت استفاده کنیم، مردم باید بدانند دور دوم انتخابات اهمیت آن بیشتر است، چون رئیس قوه مجریه با این انتخابات مشخص می‌شود و در دور دوم باید حضور و مشارکت خود را تکمیل کنند.

امام جمعه اردکان گفت: بعد از مشارکت در انتخابات که از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخاب فرد شایسته، اصلح و فردی که بتواند امور کشور را دست بگیرد و اداره کند و برکات و ثمرات آن به مردم برسد اهمیت درد.

وی ادامه داد: مردم باید تلاش و کوشش کند که بهترین‌ها را انتخاب کنند، هر دو نامزد مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته‌اند اما مردم باید بدانند که در کنار این نامزدها چه تیمی و چه کسانی قرار دارند، ما انتخاب می‌کنیم کسانی که چهار سال امور اجرایی کشور را قرار است در دست بگیرند  فکرشان، اعتقادشان چگونه است.

شاکر گفت: باید خودمان انتخاب کنیم که می‌خواهیم به کسی رأی بدهیم که نگاهش به داخل و ظرفیت‌های درونی کشور است یا کسی که نگاه به غرب و خارج از کشور دارد، این موراد و باور نامزدها به نظام و انقلاب را می‌توان از سخنان کاندیداها و اطرافیان آنها متوجه شد، هر چه مردم رأی دهند خود بر سفره انتخاب خود می‌نشینند اگر خوب انتخاب کنند ما ل خودشان است و اگر هم بد انتخاب کنند باز هم خود انتخاب کرده و مال خودشان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از