حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام جمعه یزد:

مردم کار نیمه‌تمام خود را تمام کنند

مردم کار نیمه‌تمام خود را تمام کنند

امام جمعه یزد گفت: مردم باید با حضور حداکثری در سرنوشت خود شریک بوده و انتخابی اصلح داشته باشند و کار نیمه‌تمام خود را تمام کنند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به قرارگیری در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در کشور اظهار کرد: حضور مردم در این عرصه سیاسی اصل این موضوع است و امید است مردم با حضور پررنگ خود، کار نیمه تمام خود را تمام کنند.

وی افزود: در برابر عمل به این مسئولیت قانونی و اجتماعی مردم نباید سستی کنند و یا تصور کنند که این حضور و مشارکت در دور دوم انتخابات اثر ندارد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه مشارکت در انتخابات یک مسئولیت اجتماعی است، گفت: مردم باید با حضور حداکثری در صحنه انتخابات در سرنوشت خود شریک بوده و انتخابی اصلح داشته باشند.

وی با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور آینده عنوان کرد: انقلاب ما بر پایه اسلام و حقیقت خداپرستی پیش رفته است و کشور  و نظام ما براساس هدفی حرکت می‌کند.

ناصری افزود: اسلام به ما آموخته است که در مسیر خداوند و قرآن حرکت کنیم و همواره با تلاش و پشتکار در مسیر پیشرفت باشیم.

وی با اشاره به اهمیت تقویت اسلام و فرهنگ قرآن ادامه داد: اهمیت به فرهنگ قرآن یکی از مواردی است که به مردم کمک می‌کند تا انتخابی اصلح داشته باشند.

امام جمعه یزد افزود: در کشور ما استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، نه شرقی و نه غربی از جمله مواردی بود که در ابتدا خواسته مردم بود و پس از آن نیز این خواسته تمام ملت ایران شد، بنابراین باید استقلال، آزادی، عدم وابستگی به سایر کشورها و نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.

وی با بیان اینکه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی هیچ کشوری از ایران حمایت نکرد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران با همت امام راحل و مردم به سرانجام رسید و پس از آن بود که دشمنی و آتش فتنه دشمنان آغاز شد که به لطف خداوند و بصیرت مردم تمام این نقشه‌ها نقش برآب شد.

ناصری با اشاره به خودکفایی ایران در اکثر عرصه‌ها تصریح کرد: کشور ما با وجود تمام دشمنی‌ها در مسیر درست حرکت کرد، حرکت در مسیر اسلام، پیاده کردن دستورات خداوند و قرآن باعث شد تا این کشور در جهان مطرح باشد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید به حرکت در مسیر خداوند و تقویت دین الهی اهتمام جدی داشته باشد و با ایجاد فکر و اندیشه، روحیه تعقل و انقلابی موجب رشد و پیشرفت کشور شود.

امام جمعه یزد بیان کرد: رئیس جمهور آینده نباید امید به کشورهای دیگر داشته باشد، چرا که هیچ کشوری خواهان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران نیست و تنها ضرر است که به این کشور وارد می‌کند.

وی افزود: رئیس جمهور آینده باید شرایطی را در کشور ایجاد کند که بازگشت دانشجویان ایرانی به کشور افزایش و مهاجرت نخبه‌ها از کشور کاهش یابد، حفاظت از این سرمایه‌های انسانی امری ضروری است که رئیس جمهور آینده باید به آن توجه داشته باشد.

ناصری در پایان گفت: رئیس جمهور آینده باید ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشد و ویژگی‌های آن شهید بزرگوار همچون سخت‌کوشی، همت بلند، مردم‌داری، حمایت از محرومان و ... را داشته باشد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از