حالت تاریک
چهارشنبه, 18 مهر 1403
مسابقات سوارکاری پاییزه کشور در یزد برگزار شد
هفته سوم کورس پاییزه کشور؛

مسابقات سوارکاری پاییزه کشور در یزد برگزار شد

هفته سوم بیست و نهمین دوره مسابقات اسب‌دوانی کورس پاییزه کشور با حضور ۷۰ سوارکار در مجتمع سوارکاری صفائیه شهرستان یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، هفته سوم مسابقات در مسافت یک هزار و ۴۰۰ متر در ۶ دور برگزار که در پایان به ترتیب اسب‌های سردار محمدآباد، جلگه میرابرند، جولیا دی اس تی، سلوین، تیارا خیام و پاتریس پورسلیمان زودتر به خط پایان رسیدند و قهرمان شدند.

این مسابقات به مدت هشت هفته عصر‌های شنبه با حضور تماشاگران در مجتمع سوارکاری صفاییه شهرستان یزد پیگیری می‌شود و در پایان به صاحبان اسب‌های برتر جوایزی تقدیم می‌شود. در پایان هفته سوم مسابقات که با حضور تعدادی از تماشاگران برگزار شد به صاحبان اسب‌های برتر در مجموع ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی پرداخت شد. 

یکی از خاستگاه‌های پرورش و تولید اسب در ایران، استان یزد است و سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به‌ویژه سنگ‌نگاره‌های کوه ارنان مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد. هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ رأس و سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد و هر سال ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش‌بااسب در یزد برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از