حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام جمعه شهرستان بهاباد:

مشارکت در انتخابات نماد بزرگداشت جمهوری اسلامی است

مشارکت در انتخابات نماد بزرگداشت جمهوری اسلامی است

امام جمعه شهرستان بهاباد گفت: حضور مردم پای صندوق رأی اثبات‌کننده ولایتمداری و بزرگداشت حکومت جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، ضمن تبریک عید غدیر، اظهار کرد: دنیا به‌خصوص استکبار آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و کشورهایی که جمهوری اسلامی منافعشان را در ایران نابود کرد، به دنبال عدم مشارکت مردم در انتخابات هستند.

وی ادامه داد: مردم شریف ایران به هر کاندیدایی که رأی دهند، حضورشان پای صندوق‌های رأی اثبات‌کننده این هست که حضور نماد احترام و بزرگداشت حکومت جمهوری اسلامی و ولایت‌مداری است.

امام جمعه شهرستان بهاباد گفت: در همه دنیا و در اکثر کشورها انتخابات انجام می‌گیرد، اما چرا انتخابات ایران تا این اندازه در دنیا حساس است؟

وی ادامه داد: تنها انتخابات ایران تا این اندازه برای دنیا مهم است و مورد مناقشه، سؤال و تحلیل قرار می‌گیرد و رسانه‌‌های مطرح و غیر مطرح دنیا از معاند و غیر معاند به آن می‌پردازند.

امام جمعه شهرستان بهاباد تصریح کرد: این یک پیام برای مردم جمهوری اسلامی دارد؛ مردم بدانند که این حساسیت در انتخابات، نشان از مهم بودن مشارکت یا عدم مشارکت در آن دارد.

وی گفت: برعکس تبلیغاتی که دشمن انجام می‌دهد و تلاش دارد این مسئله را القا کند که رهبر انقلاب همه‌کاره نظام است و تمامی اختیارات در دست ایشان است؛ طبق قانون اساسی شخص اول کشورمان، رئیس‌جمهور است که معاهدات بین‌المللی، تخصیص بودجه و ... در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور است. جایگاه رهبری، جایگاه امامت و ولایتی بوده و اختیارات ایشان در جایگاه اجرایی محدود است.

ابراهیمی بشکانی با اشاره به خاطره‌ای از رهبر انقلاب در یکی از دیدارهایشان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به فردی که نسبت به اجرایی نشدن مقوله‌ای انتقاد داشت، رهبر انقلاب گفتند که نظر من هم همین است؛ اما بودجه در اختیار رئیس‌جمهور بوده و ایشان باید انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کل بودجه مملکت در اختیار رئیس‌جمهور است‌، گفت: اگر هر رئیس‌جمهوری روی کار بیاید و بگوید نمی‌شود، نمی‌گذارند، تنها بهانه آورده است.

امام جمعه شهرستان بهاباد با اشاره به اینکه کشور ایران به‌سرعت مراحل پیشرفت و اقتدار را طی می‌کند، بیان کرد: طبق قانون بین‌الملل، وقتی رئیس‌جمهور کشوری به شهادت می‌رسد و یا فوت می‌کند، در سازمان ملل یک دقیقه سکوت می‌کنند؛ وقتی شهید رجایی در هشتم شهریور سال ۱۳۵۸ به شهادت می‌رسد، سازمان ملل این آیین را انجام نداد؛ اما امروز به برکت دیپلماسی قدرتمند شهید رئیسی و شهید امیر عبدالهیان، اقتدار ایران به نقطه‌ای رسیده‌ است که علاوه بر به‌جای آوری این آیین، تعداد ۹۳ گروه از حدود ۸۰ کشور دنیا به ایران آمده و در مراسم تشییع شهدای خدمت حضور یافتند. ما ۴۵ سال است که هیچ ارتباطی سیاسی با مصر نداشته‌ایم اما می‌بینیم که وزیر خارجه مصر به تهران آمد.

وی تصریح کرد: شهید جمهور ثابت کرد که اگر کسی در جایگاه رئیس‌جمهور باشد و بخواهد کار کند، این امکان وجود دارد و بهانه اینکه نمی‌شود، توطئه می‌کنند، کاسب تحریم‌اند، نمی‌گذارند، تحریم هستیم و ... همه در چنته حقه‌بازان سیاسی پیدا می‌شود، والا هیچ توجیهی ندارد که انسان به دلایل مختلفی بیاید و به این کارها دست بزند.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از