حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
امام جمعه یزد عنوان کرد:

مشارکت مردم باور به اثرگذاری رای خود است

مشارکت مردم باور به اثرگذاری رای خود است

امام جمعه یزد گفت: عمل به تکلیف شرعی و بیان قدرت و اتحاد مردم ایران در نظام جمهوری اسلامی ایران با حضور حداکثری مردم در این عرصه مهم سیاسی رخ خواهد داد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران به صورت واقعی برگزار می‌شود و تمام مردم ایران در تعیین سرنوشت زندگی خود مشارکت می‌کنند، اظهار کرد: مشارکت مردم ایران در انتخابات در تمام ادوار یک حرکت کم‌نظیری است و این عنایت و لطف قوانین و مبانی اسلامی است که با همت امام خمینی (ره) در چارچوب قوانین الهی تصویب شد و در حال اجرا است.

وی افزود: همه مردم ایران در راستای عمل به این تکلیف شرعی باید در انتخابات مشارکت داشته باشند، عمل به این تکلیف شرعی و بیان قدرت و اتحاد مردم ایران در نظام جمهوری اسلامی ایران با حضور حداکثری مردم در این عرصه مهم سیاسی رخ خواهد داد.

امام جمعه یزد رشد و کمال ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف را در گرو خودکفایی و استقلال دانست و عنوان کرد: ملت ایران در تمام عرصه‌ها به جهان نشان داد که این ملت با پشتوانه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها تن به ذلت و خواری وابستگی به بیگانگان نمی‌دهد، بلکه با استقلال و خودکفایی قدرت خود را در تمام عرصه‌ها نشان داده و خواهد داد.

وی افزود: اگر بخواهیم مسیر استقلال، آزادی، خودکفایی، حمایت از مظلومان و پیشرفت کشور با قدرت و اقتدار هر چه بیشتر حفظ شود و ادامه یابد، باید با اتحاد و همدلی و ایمان به خدا در یک مسیر حرکت کنیم.

ناصری با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید تنها به نیت خدمت به مردم و کسب رضایت خداوند حرکت کند، تصریح کرد: رئیس جمهور آینده نباید خشنودی حزب یا جناح خاصی را مدنظر خود قرار دهد، بلکه باید تنها هدفش همچون شهید رئیسی خدمت به مردم باشد و برای خشنودی خداوند در این مسیر نیز لحظه‌ای تردید به خود راه ندهد و از پا ننشیند.

وی ادامه داد: تمام مردم باید نیز باید احساس مسئولیت کنند و در انتخابات حضوری پررنگ و پرشور داشته باشند تا ایران ما، ایرانی سربلند و آزاده همچون قله‌ای درخشان در دنیا باشد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه مردم ایران شایسته درخشیدن در دنیا هستند، گفت: مردم ایران، مردمی نجیب، ولایتمدار، باایمان و پرتلاش هستند؛ این مردم شایسته ایستادن بر قله‌های افتخار در مجامع مختلف بوده و خود باید با انتخاب اصلح این مسیر را هموار کنند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب مردم باید انتخاب اصلح‌ترین شخص باشد، تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید شخصی با نیت خدایی، علاقه‌مند به خدمت به خلق، نوآور، دارای کارنامه قوی در زمینه اجرایی و چابک باشد تا بتواند اسقلال و استعداد کشور و ملت شریف ایران را حفظ کند.

ناصری با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید توانایی حل مسائل کشور را در زمینه‌های مختلف داشته باشد، اظهار کرد: رئیس جمهور آینده باید به استعدادهای کشور اهمیت دهد و از ظرفیت نخبگانی کشور استفاده کند و به جهانیان نشان دهد که «ما می‌توانیم».

وی ادامه داد: باید با تکیه بر خداوند و ایجاد تحول نه توقف کنیم و نه چشم امید به کشورهای دیگر داشته باشیم؛ باید برای اعتلای انقلاب اسلامی و سرفرازی روح شهدا به ویژه شهیدان خدمت و شهید حاج قاسم سلیمانی با قدرت حرکت کرده و ایران را به جهانیان آنگونه که هست معرفی کنیم و این مهم با انتخاب اصلح محقق خواهد شد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات عنوان کرد: با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری حضور و مشارکت مردم در انتخابات نشان‌دهنده ایمان این ملت به نظام جمهوری اسلامی ایران است و حضور پررنگ مردم در انتخابات پیش‌رو مشتی بر دهان دشمنان این نظام و یاوه‌گویان خواهد بود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از