حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
سرپرست شرکت گاز استان یزد خبر داد:

اختصاص کم‌سابقه گاز به نیروگاه‌های برق یزد

اختصاص کم‌سابقه گاز به نیروگاه‌های برق یزد

سرپرست شرکت گاز استان یزد گفت: از ابتدای فصل زمستان تاکنون نزدیک ۱۱۷ میلیون متر مکعب تقریبا معادل روزانه چهار میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه‌های تولید برق در یزد اختصاص یافته که این میزان در فصل دی‌ماه کم‌سابقه بوده است.

حامد خواجوی در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا»، با اشاره به میزان مصرف گاز در استان یزد با شروع فصل زمستان گفت: از ابتدای دی‌ماه بالای ۶۳۰ میلیون متر مکعب گاز در استان یزد توزیع شده است که نشان می‌دهد به طور متوسط روزانه بالغ بر ۲۵ میلیون مترمکعب در روز مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: براین اساس سهم بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء و کوچک استان یزد نزدیک به ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز است که به عبارتی این بخش‌ها به طور متوسط هشت میلیون مترمکعب در روز گاز مصرف می‌کنند.

سرپرست شرکت گاز استان یزد عنوان کرد: از ابتدای فصل زمستان تاکنون نزدیک ۱۱۷ میلیون متر مکعب گاز تقریبا معادل روزانه چهار میلیون متر مکعب به نیروگاه‌های تولید برق در یزد اختصاص یافته که این میزان تحویل گاز به نیروگاه‌ها در فصل دی‌ماه کم‌سابقه بوده است.

وی عنوان کرد: بر اساس مصوبات مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تغییری در آرایش میزان مصرف مشترکان این شرکت صورت نگرفته و محدودیت خاصی برای جایی اعمال نشده است.

خواجوی با بیان اینکه ۵۳۵ هزار مشترک گاز استان، ۴۷۰ هزار مشترک در بخش خانگی هستند، گفت: دولت در راستای تشویق مشترکان خانگی در حد الگوی مصرف بهینه، متناسب با میزان تعریف شده پلکانی تعرفه گاز بها، مشوق‌هایی را در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: براساس این طرح تشویقی، هر مشترک خانگی که مصرف گاز خود را از ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفندماه نسبت‌ به دوره مشابه سال گذشته بین ۱۰ تا ۳۵ درصد کاهش دهد، از پاداش صرفه‌جویی بهره‌مند می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از