حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403

میانگین سنی فوت‌شدگان در یزد ۶۸سال ثبت شد

میانگین سنی فوت‌شدگان در یزد ۶۸سال ثبت شد

میانگین سنی فوت‌شدگان در استان یزد در سال ۱۴۰۲، ۶۸ سال ثبت شده که میانگین سن مردان فوت شده ۶۵/۱ و زنان ۷۱/۶ سال بوده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط‌عمومی ثبت‌احوال استان یزد، میانگین سنی فوت‌شدگان استان یزد در سال ۱۴۰۲، ۶۸ سال ثبت شده که میانگین سن مردان فوت شده ۶۵/۱ و زنان ۷۱/۶ سال بوده است. 

 بالاترین میانگین سنی فوت‌شدگان مربوط به شهرستان‌های تفت و مهریز و کمترین میانگین سنی در شهرستان یزد به ثبت رسیده است. در سال گذشته، پنج هزار و ۴۵۴ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که سه هزار و ۲۸ نفر آقا یعنی ۵۵/۵ درصد و دو هزار و ۴۲۶ نفر زن یعنی ۴۴/۵ درصد از دنیا رفته‌اند. 

 میزان نرخ خام وفات استان در سال گذشته ۴/۶ در هر هزار نفر به ثبت رسیده که شهرستان اشکذر کمترین نرخ وفات و شهرستان تفت بیشترین نرخ را داشته‌اند. استان یزد از نظر کمترین نرخ وفات در رتبه هفتم کشوری قرار دارد و نسبت جنسی فوت‌شدگان در استان یزد ۱۲۵ بوده به این معنی که در ازای فوت هر ۱۰۰ زن، ۱۲۵ مرد فوت کرده‌اند. 

 بر اساس گزارش‌های آماری مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت‌احوال، میانگین سنی فوت‌شدگان کشور ۶۶/۲ سال اعلام شده است. در بین استان‌ها بالاترین میانگین سن مربوط به استان گیلان با ۷۱/۳ سال و کمترین مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۵۰/۷ سال است. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از