حالت تاریک
شنبه, 29 اردیبهشت 1403
چراغ راه؛

نماز را باید اول وقت بخوانید

نماز را باید اول وقت بخوانید

شهید حمید زارع‌زاده مهریزی ۲۵ بهمن ۱۳۴۷ در شهرستان مهریز یزد به دنیا آمد و سرانجام ۲۱ تیر ۱۳۶۷ در فکه شیمیایی شد و به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، شهید حمید زارع‌زاده مهریزی ۲۵ بهمن ۱۳۴۷ در شهرستان مهریز یزد به دنیا آمد و تا پایان دوره راهنمایی تحصیل کرد. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان سرباز ارتش با سمت تک تیرانداز راهی جبهه های حق علیه باطل شد. سرانجام ۲۱ تیر ۱۳۶۷ در فکه شیمیایی شد و به شهادت رسید. پیکرش در گلزار شهدای محله بغداد آباد علیا زادگاهش به خاک سپرده شد.

 

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است:

 

ﺑﺴﻢ اﷲ اﻟﺮﺣﻤﻦ اﻟﺮﺣﻴﻢ

 

(مؤمنان ﺑﺎﻳﺪ در راه ﺧﺪا ﺑﺎ آﻧﺎن که ﺣﻴﺎت ﻣﺎدی دﻧﻴﺎ را ﺑﺮ آﺧﺮت برگزیده‌اند ﺟﻬﺎد ﻛﻨﻨﺪ و ﻫﺮ ﻛﺲ در ﺟﻬﺎد ﺑﺮاه ﺧﺪا ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪ ﻳﺎ ﻓﺎﺗﺢ ﮔﺮدﻳﺪ به‌زودی او را در ﺑﻬﺸﺖ اﺑﺪی اﺟﺮی ﻋﻈﻴﻢ ﺧﻮاﻫﻴﻢ داد. قران کریم) 

 

ﺧﺪاﻳﺎ ﺧﻮد می‌دانی ﻛﻪ ﺑﻪ ﺟﺰ ﺗﻮ  و ﺑﻪ راه ﺗﻮ و رﺿﺎی ﺗﻮ ﭼﻴﺰی نمی‌خواهم و اﻛﻨﻮن ﺧﻮاﺳﺘﻢ ﺑﺮای ﭘﺪر و ﻣﺎدر و ﺧﻮاﻫﺮ و ﺑﺮادر و دوﺳﺘﺎن و آﺷﻨﺎﻳﺎن و دﻳﮕﺮ ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ می‌شنوند اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ راه ﺧﻮشبختی را ﻣﻦ ﭘﻴﺪا ﻛﺮدم ﭼﻴﺰی ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮان و اﻣﺎﻣﺎن و دﻳﮕﺮ ﺑﺰرﮔﺎن دﻳﻦ آرزو ﺷﻬﺎدت داﺷﺘﻨﺪ. اﻣﺎم اﻣﺖ رﻫﺒﺮ ﻋﺰﻳﺰم ﻓﺮﻣﻮد ﻣﻦ گام‌نهادن در اﻳﻦ ﻣﺴﻴﺮ ﺧﺪایی را یک ﻓﺮﻳﻀﻪ می‌دانم. ﭘﺪر و ﻣﺎدرم ﺑﺮدﺑﺎر ﺑﺎﺷﻴﺪ و ﺻﺒﺮ ﻛﻨﻴﺪ و ﺑﻪ ﺟﺰ ﺑﻪ ﺧﺪا و برای‌خدا ﺑﻪ ﭼﻴﺰی ﻓﻜﺮ ﻧﻜﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﺧﺪا ﺑﺎ ﺻﺎﺑﺮﻳﻦ اﺳﺖ. ﺧﻮاﻫﺮ و ﺑﺮادر دوﺳﺘﺎن و آﺷﻨﺎﻳﺎن و دﻳﮕﺮ ﻋﺰﻳﺰان از ﺷﻤﺎ می‌خواهم ﺧﻮاﻫﺶ می‌کنم راه اﻳﻦ ﺷﻬﻴﺪان  ﻛﻪ از راه ﺣﺴﻴﻦ ﺟﺪا ﻧﻴﺴﺖ را اداﻣﻪ داده. اول ﺟﻬﺎد در راه ﺧﺪا ﺟﻬﺎد ﺑﺎ ﻧﻔﺲ اﺳﺖ. ﺧﺪاﻳﺎ ﻫﻤﻪ ﺟﻮاﻧﺎن را ﺑﻪ ﺻﺮاط ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ راﻫﻨﻤﺎیی ﻛﻦ و از ﮔﺰﻧﺪ دﺷﻤﻨﺎن اﺳﻼم ﻧﺠﺎت ﺑﺪه. دﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻧﺼﻴﺤﺖ می‌کنم ﻛﻪ ﻧﻤﺎز را ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺑﻪ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺑﺨﻮاﻧﻴﺪ در ﻫﺮ ﻛﺎری ﺧﺪا را از ﻳﺎد ﻧﺒﺮﻳﺪ ﺧﺪاﻳﺎ ﺗﻮ را  ﻗﺴﻢ می‌دهم ﻛﻪ ﻫﻤﻪ را از ﺷﺮ ﺷﻴﻄﺎن ﻧﺠﺎت ﺑﺪه و دﻳﮕﺮ ای ﻋﺰﻳﺰان ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻛﻠﻤﻪ ﻻ اﻟﻪ اﻻ اﷲ را از ﻳﺎد ﻧﺒﺮﻳﺪ ﻛﻪ مشکل‌گشاست.

 

ﻛﻠﻴﺪ ﺑﻬﺸﺖ ﻧﻤﺎز اول وﻗﺖ اﺳﺖ ﺧﻮاﻫﺮاﻧﻢ ﺣﺠﺎﺑﺘﺎن را ﻓﺮاﻣﻮش ﻧﻜﻨﻴﺪ دﻳﮕﺮ ﻫﻤﻪ را ﺑﻪ ﺧﺪای ﺑﺰرگ می‌سپارم.

 

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از