حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
میزگرد دانشجویی با موضوع انتخابات ریاست جمهوری؛

نمایندگان نامزدها از دلایل برتری نامزد خود می‌گویند

نمایندگان نامزدها از دلایل برتری نامزد خود می‌گویند

در میزگرد دانشجویی، نمایندگان نامزدها از ویژگی‌ها و گفتمان کاندید مورد حمایت خود می‌گویند و به سئوالات دانشجویان جواب دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، با نزدیک‌شدن به زمان برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری و به‌موازات برگزاری مناظره‌های نمایندگان ریاست‌جمهوری در سطح صداوسیما، نمایندگان آنها نیز در سطح استان‌ها برای تبیین دقیق‌تر اهداف و برنامه‌های نامزد موردعلاقه خود در مناظره‌های گوناگون که در سطح دانشگاه‌ها و مکان‌های مختلف برگزار می‌شود حاضر می‌شوند که یکی از این مناظره‌ها توسط جامعه اسلامی دانشگاه یزد و با حضور محمدحسین حداد نماینده زاکانی، ایمان رحیمی پور نماینده سعید جلیلی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی صداقت نماینده قالیباف و شیبانی نماینده پزشکیان در محل سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه یزد به مدت 3 ساعت برگزار شد.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در ابتدا هرکدام از نمایندگان نامزدها به تبیین برنامه‌ها و اهداف کاندید مورد حمایت خود پرداختند.

نمایندگان نامزدها از دلایل برتری نامزد خود می‌گویند

 

شیبانی (نماینده ستاد پزشکیان در یزد): وی در صحبت‌های ابتدایی خود با بیان اینکه در دو انتخابات اخیر که در کشور برگزار شده است شاهد مشارکت کمتر از 50 درصد مردم بوده ایم که این موضوع برای جمهوری اسلامی ایران شایسته نیست و به همین دلیل این انتخابات از اهمیت بسیار زیادی برای کشور برخوردار است و در حقیقت باید بدانیم انقلاب اسلامی در پیچ حساسی قرار دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه در آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است که مسئولیت‌ها و امور به مردم واگذار شود گفت: باید دوباره به آرمان‌های اصیل انقلاب برگردیم و درعین‌حال در زمینه سیاست خارجی نیز با بحران‌هایی مواجه هستیم که با حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات اخیر می‌توانیم از این بحران‌ها نیز عبور کنیم.

 

حداد (رئیس ستاد زاکانی در یزد): وی نیز در صحبت ابتدایی خود به مدت 4 دقیقه از دوران سیاه رژیم پهلوی گفت و اینکه در دوران سیاه ان زمان در ابتدا که شرایط تحصیل برای همگان فراهم نبود واگر فردی به هر دلیلی این امکان را پیدا می کرد که در مقاطع بالا تحصیل کند بسیار بعید بود بدون ابراز ارادت به خاندان پهلوی به جایگاه مدیریتی در کشور دست پیدا کند.

وی ادامه داد: در آن دوران حتی وزرا نیز از خود اختیاری نداشتند و خود را سرسپرده و دست‌بوس شاه می‌دانستند؛ ولی این شرایط در نظام جمهوری اسلامی تغییر کرد.

 

 حداد همچنین با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی با برگزاری چندین انتخابات و بحران‌ها و مشکلات متعدد توانست این انقلاب را در مسیر اصلی خود نگه دارد ابراز امیدواری کرد که این اتفاق در انتخابات اخیر نیز به وقوع بپیوندد.

 

حجت‌الاسلام علی صداقت (نماینده ستاد قالیباف در یزد): وی با بیان اینکه در مناظره و دوران انتخابات باید نحوه تعامل، گفتگو، ارتباط و صحبت‌کردن با یکدیگر و همچنین اقشار مختلف جامعه را تمرین کنیم گفت: تمام نامزدهایی که تأیید شده‌اند مورد تأیید نظام هستند و در صورت هرکدام از آنها قرار نیست فاجعه‌ای در کشور به وقوع بپیوندد.

 

وی ادامه داد: انتخابات در حقیقت انتخاب بین خوب و خوب‌تر است  و به همین دلیل باید دقت داشت که شاید مبانی فکری و سلیقه من به یک نفر نزدیک‌تر باشد؛ ولی دلیلی برای بی‌احترامی به دیگران نیست و باید یاد بگیریم به یکدیگر و نظرات یکدیگر احترام بگذاریم. 

 

رحیمی پور (نماینده ستاد جلیلی در یزد): وی نیز در صحبت‌های ابتدایی خود با بیان اینکه آینده فارغ از اینکه چه فردی انتخاب شود متعلق به جوانان است و این جوانان هستند که آینده کشور را می‌سازند.

 

وی ادامه داد: در دوران انتخابات باید به هم‌اندیشی‌ها و نزدیکی‌ها و همچنین زیبایی‌های موجود توجه کرد و سعی کرد این زیبایی‌ها برای هرکدام از ما پررنگ شود.

نمایندگان نامزدها از دلایل برتری نامزد خود می‌گویند

در ادامه این مناظره دانشجویی، نماینده هرکدام از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه یزد به بیان سؤالات خود به مدت دو دقیقه از نمایندگان نامزدها پرداختند.

 

 اولین دانشجو که پشت تریبون قرار گرفت علی صالحی نماینده هیئت فاطمیون دانشگاه بود که سؤال وی در زمینه رعایت اخلاق بود و اینکه از نظر نمایندگان نامزدهای حاضر در این نشست اخلاق از سوی کاندید موردعلاقه آنها رعایت شده است یا خیر؟

 

حداد (رئیس ستاد زاکانی در یزد): در پاسخ به این سؤال با یادآوری صحبت‌های امام خمینی (ره) در مورد سیاست گفت: آقای زاکانی مسیری که تاکنون پیموده است و مسئولیت‌هایی که داشته است نشان از آن دارد که مسیری درست و سالم را پیموده است و پرونده وی موجود است و می‌توان ارزیابی کرد و هیچ‌گونه فساد و بی‌اخلاقی تاکنون از وی وجود نداشته است.

 

صداقت (نماینده ستاد قالیباف در یزد): در پاسخ به این سؤال با تأکید بر اینکه سیاست ما عین دیانت ماست خاطرنشان کرد: باورهای انسان‌ها بر اساس بود و نبودهاست و این اعتقادات انسان‌هاست که باعث می‌شود که رفتاری را انجام بدهند.

 

وی ادامه داد: اگر اعتقاد به عاقبت امور و بهشت و جهنمی وجود داشته باشد باید اخلاق رعایت و سیاست ما نیز بر اساس این اعتقاد تنظیم شده باشد و اخلاق‌محوری اصل قرار می‌گیرد و اگر فردی اخلاق را رعایت نکند؛ یعنی اصل و اساس نظام فکری دچار مشکل است.

 

رحیمی پور (نماینده ستاد جلیلی در یزد): در پاسخ به این سؤال با تأکید بر اینکه زمانی که یک هواداران یک کاندید یک کاریکاتور توهین‌آمیز را بازنشر می‌دهد و در نقطه مقابل یک جوان 18 الی19 ساله که از یک کاندید حمایت می کند دعای عاقبت به خیری برای هوادار جبه مقابلش می کند می توان  به خیلی چیزها اگاه شد.

 

وی ادامه داد: اما باید بدانیم که اگر یک نفر به نام اصلاح‌طلبان یا اصول‌گرایان توهینی کرد نباید به نام آن مسلک و شخصیت آن کاندید نوشت.

 

شیبانی (نماینده ستاد پزشکیان در یزد):  در پاسخ به سؤال اول دانشجویان با تأکید بر اینکه پزشکیان تنها نامزدی است که هیچ شائبه‌ای از فساد در میان خود و خانواده‌اش وجود ندارد تصریح کرد: در سیاست، اخلاق یعنی عدالت و نگاه مرکزی ستاد آقای پزشکیان نیز از موضوع عدالت نشئت‌گرفته است و آقای پزشکیان تأکید خیلی خاصی بر روی این موضوع دارد و تا این لحظه نیز اخلاق از سوی ایشان کاملاً رعایت شده است.

 

نمایندگان نامزدها از دلایل برتری نامزد خود می‌گویند

 

نماینده دیگر دانشجویان در این زمینه سؤال کرد که نامزدها لازم بوده است گفتمان موردنظر خود را برای دانشجویان به‌صورت دقیق تبیین کنند؛ ولی متأسفانه تا این لحظه این کار صورت نگرفته است و از نمایندگان حاضر در این میزگرد خواست تا تفکرات نامزد موردعلاقه خود را تبیین کنند.

 

صداقت (نماینده ستاد قالیباف در یزد): در پاسخ به این سؤال بیان داشت که گفتمان آقای قالیباف کاملاً مشخص است و آن حل مشکلات اصلی با استفاده از قدرت و وفاق ملی با بیشترین سرعت است.

 

وی ادامه داد: از افراد حاضر در این نشست هیچ فردی اولویت اولش موضوعات فرهنگی نیست؛ ولی مشکلات اقتصادی اولویت تمام مردم است و اگر این مشکلات را حل کنیم به دنبال آن دین مردم نیز حل می‌شود و اگر فردی در جامعه دچار مشکلات اقتصادی باشد به فکر دین نخواهد بود پس حل مشکلات اقتصادی اولویت دارد.

 

صداقت با تأکید بر اینکه در حال حاضر نیاز به فردی داریم که داشته‌های کشور را به‌خوبی بشناسد و از داشته‌های مردم به‌خوبی در راستای پیشرفت کشور استفاده کند.

 

وی ادامه داد: کشور ایران ظرفیت‌های بسیاری دارد که اگر فردی مثل امیرکبیر در رأس قرار گیرد به‌سرعت می‌تواند این مشکلات را حل کند.

 

رحیمی پور (نماینده ستاد جلیلی در یزد): گفتمان آقای جلیلی همان گفتمان انقلاب است و این گفتمان شاخص‌های مشخصی دارد.

 

وی ادامه داد: در زمینه حل مسائل باید در ابتدا مسئله‌یابی انجام شود و رئیس‌جمهور باید برای حل مسئله به سراغ مسئله برود و اگر موضوعی برای مردم مسئله نیست برای آنها آن مسئله را تبیین کرد. 

 

شیبانی (نماینده ستاد پزشکیان در یزد):  وی نیز در پاسخ به این سؤال با تأکید بر اینکه محور گفتمان آقای پزشکیان عدالت و بحث تخصص‌گرایی است تصریح کرد:  تخصص‌گرایی به این معنی است که نباید فردی را بدون هیچ سابقه‌ای برای کاری تعیین کرد که سفره مردم به آن وابسته است.

 

وی ادامه داد: سیاست یک کپسول نیست که بتوان با یک راه‌حل آن را برطرف کرد؛ بلکه سیاست یک موضوع جامع‌الاطراف است که به موضوعات مختلفی وابسته است که باید آن را حل کنیم.

 

شیبانی تأکید کرد: باید بتوانیم در زمینه سیاست با دنیا حرف بزنیم و نباید به سمت شرق یا غرب‌گرایش پیدا کنیم؛ بلکه باید بتوانیم هر دو این جبهه را با نگاه به منافع ملی پیش ببرید.

 

نمایندگان نامزدها از دلایل برتری نامزد خود می‌گویند

نماینده بعدی دانشجویان که به طرح سؤال خودپرداخت واعظی نماینده بسیج دانشجویی بود که محور سؤال وی در زمینه حجاب و نحوه ورود به موضوع بود و اینکه مزیت نامزد موردعلاقه هرکدام از افراد حاضر در این مناظره چه چیزهایی است؟

 

رحیمی پور (نماینده ستاد جلیلی در یزد): وی در ادامه صحبت‌های خود در زمینه تبیین گفتمان جلیلی گفت: باید در زمینه مسئله‌یابی باید به سراغ مردم رفت و اگر مردم دچار اشتباهاتی هستند باید برای آنها تبیین شود تصریح کرد: اگر قرار است برای مرد کار کنیم باید دیروز در کنار مردم باشیم و امروز در کنار مردم بودن، فردا به درد زندگی مردم می‌آید.

 

وی ادامه داد: جلیلی از گذشته تاکنون همواره در کنار مردم بوده است و اگر من در حال حمایت آقای جلیلی هستم؛ چون بیشترین حضور را در کنار مردم داشته است.

 

وی با تأکید بر اینکه جوان‌ترین اعضای ستادها متعلق به ستاد جلیلی است خاطرنشان کرد: این جوان بودن اثرات مختلفی دارد.

 

شیبانی (نماینده ستاد پزشکیان در یزد):  مردم در این انتخابات دو گفتمان را پیشرو دارند یک مسیر برجام است و مسیر دیگر مسیر دلار 70 هزارتومانی  است خاطرنشان کرد: حجاب به‌مانند نماز نیز واجب است و عدم رعایت آن حرام است.

 

وی ادامه داد: برای رعایت حجاب باید بسترسازی و اقدام فرهنگی انجام بدهد؛ اما وجود برخورد قهری با دختران  به‌هیچ‌عنوان موردپسند هیچ فردی نیست و این اقدامات عواقبی برای مردم و کشور دارد.

 

حداد (رئیس ستاد زاکانی در یزد): دولت باید در زمینه موضوعاتی به‌مانند حجاب دخالت کند ولی شاید دخالت سلبی چندان مورد تأکید نباشد.

 

وی ادامه داد: زاکانی دارای خلوص نیت و جدی و قاطع است و به‌طورقطع می‌تواند کشور را اداره کند و علم و سواد، قدرت و... این مسئولیت را نیز دارد.

 

صداقت (نماینده ستاد قالیباف در یزد): خاطرات امضای برجام بسیار تلخ است و حدود دو سال کشور را معطل این موضوع کردیم و در نهایت نیز هیچ آورده‌ای برای مردم و کشور نداشت و امیدواریم این دوران هیچ موقع دیگر تکرار نشود.

 

وی ادامه داد: در زمینه تدبیر برای ورود جوانان به عرصه مدیریتی نیز در دوران مدیریت آقای قالیباف در شهرداری مشاهده کرده‌ایم و دیده‌ایم که چگونه از توان جوانان بهره برده‌اند.

 

نمایندگان نامزدها از دلایل برتری نامزد خود می‌گویند

 

حداد (رئیس ستاد زاکانی در یزد): در جمع‌بندی مباحث مطرح شده توسط دانشجویان با تأکید بر اینکه تا زمانی که در کشور دولت بی‌حال و خسته بر سرکار باشند وضعیت کشور همین خواهد بود اظهار داشت: دولتی باید انتخاب کرد  که با مبانی انقلاب آشنا باشد و بتواند مشکلات کشور را شناسایی و برای آن راه‌حل بدهد.

 

وی با اشاره به مشکلات آموزش‌وپرورش در سطح کشور خاطرنشان کرد: بهترین سند اجرایی برای حل مشکلات سیستم آموزش‌وپرورش نوشته شده است؛ اما اگر دولتی سرکار باشد که بی‌حال است امکان اجرایی این سند عالی نیز هم که همه چیز آن مهیا است امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

وی در مورد شایسته‌سالاری نیز گفت: نظر آقای زاکانی استفاده از شایستگان است و این موضوع را در انتصابات خود ثابت کرده‌اند.

 

صداقت (نماینده ستاد قالیباف در یزد): وی نیز در جمع‌بندی مباحث خود گفت: تا زمانی که فرهنگ کشور حل نشود مشکلات کشور حل نمی‌شود در زمینه طرح صیانت باید موضوع را به‌صورت دقیق بشناسیم خاطرنشان کرد: طرح صیانت زمانی امکان اجرا داشت که امکان داشت که فیلتر کرد و می‌توانستیم این اقدامات را اجرا کنیم؛ ولی زمانی که امکان کنترل این موضوعات وجود ندارد دیگر طرح صیانت عملاً معنی ندارد.

 

وی ادامه داد: بنده به این دلیل به‌ازای قالیباف رأی می‌دهم که آقای پزشکیان عملاً اعلام کردند که بنده کارشناس نیستم و کارشناسان اطراف ایشان نیز افرادی هستند که باید از وجود آنها احساس خطر کرد. اینها در دورانی در کشور حاکم بوده‌اند خسارت‌بار آورده‌اند.

 

 در زمینه جلیلی  نیز به این دلیل به ایشان رأی نمی‌دهم که تنها برنامه دارند و سابقه کار اجرایی ندارند.

 

 

رحیمی پور (نماینده ستاد جلیلی در یزد): وی نیز تصریح کرد: اگر شخصی سابقه اجرایی ندارد؛ ولی شجاعت دارد  باید به آن توجه داشت و صداقت از شجاعت نشئت می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: آقای جلیلی سه دوره نامزد بوده است هیچ موقع حرفش تغییر نکرده است. در ضمن باید موضوعی را رئیس‌جمهور بخواهیم که در اندازه وظایف رئیس‌جمهور باشد. در زمینه سابقه اجرایی ایشان نیز بیرون از دولت ایستادند و مشکلات را آنالیز و برای حل آن راه‌حل داده‌اند.

 

شیبانی (نماینده ستاد پزشکیان در یزد):  یک‌سری از موضوعات است که حول امنیت ملی کشور است و سیاست خارجی فعلی ما به‌شدت خطرناک است به این دلیل که خریدار روزانه نفت ایران تنها چین است و چین نیز در بیانیه‌ای رسماً روی خط‌قرمزهای امنیت ملی دست گذاشته است.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از