حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون وزیر صمت مطرح کرد:

نیاز کشورهای پیشرفته به کالاهای تولیدی ایران

نیاز کشورهای پیشرفته به کالاهای تولیدی ایران

معاون صنایع و ماشین‌آلات وزیر صمت گفت: به‌واسطه جنگ اوکراین بسیاری از کشورهای مطرح و پیشرفته دنیا از تولید قطعات ساده ناتوان هستند به همین دلیل نیازمند تولیدات ایران دارند.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا»، سید محمد موسوی در آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر استان یزد که با حضور استاندار و صادرکنندگان استان برگزار شد با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از نیازهای کشور به‌واسطه تلاش و کوشش صادرکنندگان ایران برطرف شده است اظهار داشت: امروز اتفاق بزرگی و بسیار مثبتی در زمینه جهاد ارزآوری انجام شده است که به‌واسطه تلاش شبانه‌روزی صادرکنندگان است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم ریل‌گذاری خوبی در زمینه صادرات انجام داده است و به‌واسطه جنگ اوکراین در حال حاضر بسیاری از کشورها از تولید قطعات ساده که در کشور ایران ساخته می‌شود ناتوان هستند و نیاز به تولیدات کشور ایران دارند که باید از این فرصت استفاده کرد.

معاون صنایع و ماشین‌آلات وزیر صمت با تأکید بر اینکه هنگام سفر به استان‌ها اکثر آنها درخواست راه‌اندازی خط تولید خودرو و ماشین‌آلات و... دارند و این در حالی است که استان‌ها و مناطق جغرافیایی مختلف کشور باید مزیت‌های رقابتی بوم جغرافیایی خود را شناسایی کنند گفت: در مرحله بعد باید تمام امکانات خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهیم و وزارت صنعت و معدن نیز هر نیازی که استان داشته باشد در این مسیر برطرف می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از