حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
مدیرکل کمیته امداد استان یزد خبر داد:

پرداخت حق بیمه ۵۰۰ زن سرپرست خانوار یزدی

پرداخت حق بیمه ۵۰۰ زن سرپرست خانوار یزدی

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: تا پایان سال گذشته، حق بیمه ۵۴۰ نفر از زنان سرپرست خانوار توسط این نهاد پرداخت شده است.

محمد شجاعان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» در رابطه با وضعیت بیمه زنان سرپرست خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان یزد، اظهار کرد: تا پایان سال گذشته، حق بیمه ۵۴۰ نفر از زنان سرپرست خانوار توسط این نهاد به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات کمیته امداد، بابت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار مددجو به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد تصریح کرد: با حمایت‌های کمیته امداد استان یزد در سال گذشته ۵۱ بانوی سرپرست خانوار از بیمه‌شدگان توسط این نهاد، بازنشسته و در حال حاضر از خدمات مستمری سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

وی در مورد شرایط بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: حق بیمه اجتماعی خانوار معیشت بگیر دارای شرایط سنی ۴۴ تا ۵۰ سال تحت حمایت کمیته امداد پرداخت می‌شود.

شجاعان اظهار کرد: اقدامات حمایت‌گرانه و توانمند ساز با رویکرد تقویت گفتمان توانمندسازی، خدمت‌رسانی و تکریم خدمت‌گیرندگان ازجمله محورهای مهم در بخش حمایت و سلامت خانواده است که دنبال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد ادامه داد: همکاری و حمایت در تحکیم نهاد خانواده از طریق ازدواج آسان و ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار، تقویت خدمات معوض به‌جای بلاعوض و احصای نیازهای سالمندان در ابعاد مختلف و تلاش در رفع این نیازها از جمله برنامه‌های حمایتی کمیته امداد است.

 وی گفت: ایمن‌سازی و سلامت مددجویان با اولویت سالمندان و صعب‌العلاج‌ها و بیماران خاص و توجه ویژه به نیازهای بهداشتی و درمانی بیماران خاص، زمین‌گیر و صعب‌العلاج با مشارکت خیران و همچنین شناسایی نیازمندان فاقد مسکن و تلاش برای رفع مشکلات آنان از دیگر برنامه‌های بخش حمایت و سلامت کمیته امداد که دنبال می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از