حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
رئیس محیط زیست تفت خبر داد:

پلمب یک واحد آلاینده در شهرستان تفت

پلمب یک واحد آلاینده در شهرستان تفت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: یک واحد تولید شن و ماسه و آسفالت در شهرستان تفت به دلیل آلودگی شدید هوا و عدم توجه به اخطارهای اداره حفاظت محیط زیست با دستور دادستان محترم شهرستان پلمب و از فعالیت آن جلوگیری شد.

موسی شمسایی در گفتگو با «یزدرسا» گفت: به دلیل ایجاد آلودگی شدید هوا و ارتکاب تخلفات زیست محیطی متعدد، پس از صدور اخطاریه‌های لازم و عدم همکاری و اقدام برای رفع آلودگی از سوی واحد، به دستور مقام قضایی پلمب واحد انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفت با اشاره به برخورد قاطع و جدی با واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده شهرستان اظهار کرد: آلاینده‌های زیست محیطی سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می‌اندازد، از این رو اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفت قاطعانه با این امر برخورد خواهد کرد.

شمسایی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی که الزامات زیست‌محیطی را رعایت نکنند علاوه بر معرفی به مراجع قضایی، از سوی سازمان حفاظت محیط زیست واحد آلاینده شناخته می‌شوند، اظهارکرد: صنایع آلاینده مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده، مشمول پرداخت عوارض آلایندگی به میزان یک درصد از فروش خود هستند که توسط سازمان امور مالیاتی از واحدهای مورد نظر اخذ می‌شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از