حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
کشاورزی مهم‌ترین بخش نظام اقتصادی کشور است
معاون فنی سرشماری عمومی کشاورزی مهریز:

کشاورزی مهم‌ترین بخش نظام اقتصادی کشور است

معاون فنی سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان مهریز گفت: برای برنامه‌ریزی صحیح در بخش کشاورزی، نیاز به اطلاعات دقیق و بهنگام در سطح آبادی‌ها و شهرها است که فقط از طریق سرشماری به دست خواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از روابط عمومی سازمان، کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مهریز با حضور معاون فنی و آموزشی سرشماری این شهرستان و با محوریت بررسی موضوعات مربوط به ایجاد هماهنگی برای اجرای مطلوب سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ در مناطق مختلف شهرستان مهریز در محل سالن جلسات فرمانداری مهریز برگزار شد. 

 در این نشست مهدی حجازی مهریزی، معاون فنی و آموزشی سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان مهریز، کشاورزی را از مهم ترین بخش‌های نظام اقتصادی کشور عنوان کرد و با اشاره به چالش‌های امنیت غذایی در دنیا و ایران بیان داشت: برای برنامه‌ریزی صحیح در بخش کشاورزی، نیاز به اطلاعات دقیق و بهنگام در سطح آبادی‌ها و شهرها است که فقط از سرشماری به دست خواهد آمد. 

 مهدی حجازی رویکردهای دوگانه افزایش تولید و بهره‌وری در کشاورزی را از راه‌حل‌های کشورها برای مقابله با چالش امنیت غذایی معرفی کرد و اظهار داشت: برنامه‌ریزان بخش کشاورزی باید آمار و اطلاعات دقیقی از وضعیت کنونی بهره برداران کشاورزی در اختیار داشته باشند تا بتوانند برنامه‌ریزی‌های مربوط به حوزه امنیت غذایی را بر پایه‌های درست و دقیق انجام دهند. 

 وی با بیان اینکه نقش بهره‌برداران بخش کشاورزی و دامداری از نظر تامین مواد غذایی مورد نیاز کشور و به عبارت دیگر سلامت جامعه، برای برنامه‌ریزی و همچنین همکاری آنان با ماموران سرشماری و ارایه پاسخ درست و کامل بسیار مهم و حائز اهمیت است، گفت: امیدواریم با همکاری و همیاری مردم، بهره‌برداران و ادارات شهرستان مهریز اطلاعات کاملي از بخش کشاورزی شهرستان حاصل شود. 

 احمد آخوندی فرماندار شهرستان مهریز و مدیر اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در این شهرستان نیز در این نشست با بیان اینکه این طرح پس از سرشماری نفوس و مسکن، مهمترین طرح آمارگیری در کشور است، افزود: اطلاعات استخراج شده در سرشماری عمومی کشاورزی، مبنای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در این بخش طی سالیان آتی خواهد بود. 

 آخوندی باتوجه‌به اینکه سرشماری عمومی کشاورزی از 12 آبان‌ماه سال جاری و هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان مهریز آغاز و حداکثر ظرف مدت ۴۵ روز اطلاعات بهره‌برداران کشاورزی اخذ خواهد شد، گفت: ادارات شهرستان مکلف به همکاری در اجرای این طرح هستند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از