حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
یادداشت؛

ید واحده باطل‌السحر جنگ ترکیبی

ید واحده باطل‌السحر جنگ ترکیبی

در جنگ ترکیبی، دشمن تمام زیر ساخت‌های فکری، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و دینی مردم را مورد هجوم قرار می‌دهد یا به تعبیری دیگر، جنگ ترکیبی، معجونی از جنگ سخت و جنگ نرم است.

به گزارش «یزدرسا»، محمد علی خسروی*؛ در جنگ ترکیبی، دشمن تمام زیر ساخت‌های فکری، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و دینی مردم را مورد هجوم قرار می‌دهد یا به تعبیری دیگر، جنگ ترکیبی، معجونی از جنگ سخت و جنگ نرم است.

در سال گذشته تقریبا در همین ایام، دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، بعد از اینکه دیدند در جنگ‌های نظامی، فرهنگی و... حریف ایران اسلامی نشدند و بلکه ایران اسلامی، کشوری فرا ملیتی است و امروز ایران به کشوری الهام بخش در نظم نوین جهانی تبدیل شده است، تصمیم گرفتند که دست به «جنگی ترکیبی» و همه جانبه بزنند. 

و البته مثل همیشه‌؛ همه کفر علیه همه و تمامیت اسلام است. فعال کردن گسل‌های قومی و مذهبی، دامن زدن به بی‌بند و باری و نفی اخلاق، ایجاد ناامنی و اغتشاش، تحریم اقتصادی، نفی ارزش‌های دینی و اعتقادی و... همه و همه در دستور کار دشمن بود.

اما در مقابل این همه هجمه و حمله، یک اقدام و یگ گروه و یا یک مجموعه کافی نبود بلکه بسیج عمومی و جهاد جمعی لازم بود تا بساط فتنه‌گران را در هم پیچد.

همان‌گونه که رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی فرمودند: «همه در مقابله با دست دشمن آتش‌افروز و عوامل خائن یا جاهل و غافل او وظایفی بر عهده داریم؛ از دستگاه‌های حافظ امنیت و قوه‌ قضائیه تا فعالان عرصه‌ فکر و تبلیغ و تا آحاد مردم عزیز باید ید واحده‌ای باشند در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنایی و بی‌احترامی روا می‌دارد. 

ملت عزیز و دستگاه‌های مسئول یقینا بر توطئه‌ خباثت‌آمیز دشمنان فائق خواهند آمد، ان‌شاءالله».

نظام اسلامی به برکت نیروهای مردمی بسیج و جهاد جمعی، این فتنه و توطئه دشمنان را همانند گذشته با شکست مواجه کرد و از این گردنه سخت با موفقیت عبور کرد.

*محمدعلی خسروی_ استاد حوزه علمیه یزد

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از