حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
یزدی‌ها از طرح ویلایی‌سازی مسکن رضایت بیشتری دارند
استاندار یزد:

یزدی‌ها از طرح ویلایی‌سازی مسکن رضایت بیشتری دارند

استاندار یزد گفت: هزینه تمام شده طرح ویلایی نهضت ملی مسکن به نسبت به واحدهای آپارتمانی بیشتر نیست و متقاضیان صرفاً هزینه آماده‌سازی و زیرساخت‌ها را می‌پردازند و از اینکه مسکن ویلایی داشته باشند احساس رضایت بیشتری دارند.

مهران فاطمی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های نهضت ملی مسکن یزد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به مزایای ویلایی‌سازی طرح نهضت ملی مسکن در یزد گفت: مسکن واقعی، مسکن ویلایی است که هم دارای حیاط است تا بتوانند بچه‌ها بازی کنند و هم پارکینگ اختصاصی دارد و هم با توجه به سیاست جمعیتی و فرزندآوری در کشور سه خواب در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: واحدهای ویلایی از نظر مقاوم بودن این امکان فنی را دارند که طبقه دیگری نیز با طی کردن روند قانونی به آن اضافه شود، علاوه بر آن هزینه تمام شده آن به نسبت به واحدهای آپارتمانی بیشتر نیست و متقاضیان صرفاً هزینه آماده‌سازی و زیرساخت‌ها را می‌پردازند و مردم یزد از اینکه به جای آپارتمان، خانه ویلایی داشته باشند احساس رضایت بیشتری دارند.

استاندار یزد با اشاره به ارزش بالای زمین‌هایی که برای خانه‌های ویلایی در نظر گرفته شده است، گفت: سعی شده است نمای واحدهای ویلایی سنتی باشد و همچنین مصالح ساختمانی که در آن‌ها به  کار می‌رود تولید یزد است و هزینه آماده‌سازی آن بیشتر از هزینه‌های آپارتمان نیست و پس از تحویل متقاضی به صورت تدریجی و براساس منابع مالی خود اقدام به تکمیل آن می‌کند.

وی یادآور شد: در واحدهای آپارتمانی به دلیل آورده‌های متفاوتی که متقاضیان دارند، متقاضی حتی اگر آورده خود را تمام و کمال نیز پرداخت کرده باشد باید تا تکمیل ساختمان برای تحویل منتظر بماند، اما در واحدهای ویلایی تکمیل واحد به خود متقاضی و منابع مالی او، بستگی دارد.

فاطمی اضافه کرد: در واحدهای ویلایی نهضت ملی مسکن متقاضی به صورت تدریجی واحد خود را تکمیل می‌کند به این صورت که اسکلت، سقف و نمای واحد و نصب در و پنجره آن انجام می‌شود و ظریف‌کاری و توکاری آن از جمله گچ‌کاری، نوع کاشی، شیرآلات و دیگر موارد آن به سلیقه متقاضی و به صورت تدریجی توسط خودش انجام می‌شود و دیگر معطل تکمیل آورده از سوی دیگر متقاضیان نمی‌ماند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از