حالت تاریک
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

۴۵ امامزاده یزد میزبان مسافران نوروزی هستند

۴۵ امامزاده یزد میزبان مسافران نوروزی هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: با اجرای طرح آرامش بهاری ۴۵ امامزاده یزد میزبان مسافران نوروزی هستند.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا صادقی در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: هر ساله به‌مناسبت فرا رسیدن عید نوروز طرح آرامش بهاری در استان یزد اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نیز طرح آرامش بهاری در ۴۵ امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه آماده برگزاری مراسم سال تحویل هستیم، گفت: اقدامات مختلفی برای فراهم‌سازی مقدمات اجرای طرح آرامش بهاری و استقبال از نوروز انجام شده است. امام خمینی (ره) شهدا را امامزادگان عشق نامیدند؛ به‌منظور استقبال از نوروز و ماه مبارک رمضان، مراسم غبارروبی گلزار شهدایی که در کنار بقاع متبرکه وجود دارند، نیز انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه فضاسازی محیطی متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در تمامی امامزادگانی که مجری طرح آرامش بهاری هستند، انجام شده است، ادامه داد: پیگیری و آماده‌سازی خیمه‌های معرفت و غرفه‌های پاسخگویی به سؤالات شرعی، تصحیح قرائت نماز، گفتمان‌های دینی تربیت فرزند و مشاوره به‌ویژه در موضوع جمعیت و فرزند آوری، ترویج و تبلیغ طرح‌های قرآن «من قرآن را دوست دارم» و نیز طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها» و اجرای آن در بقاع شاخص از برنامه‌های در نظر گرفته شده در قالب این طرح است.

صادقی با بیان اینکه هم‌زمان با ماه مبارک رمضان مراسم جزء خوانی و محافل انس با قرآن در امامزادگان سراسر استان برگزار می‌شود، گفت: اجرای مراسم سفره‌های افطاری ساده، برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع)، برگزاری مراسم احیاء شب‌های قدر و همچنین عزاداری شهادت امام علی (ع)، برپایی بازارچه‌های شمیم خدمت در جوار امام‌زاده جعفر (ع) که با استقبال خوبی مواجه شده است، از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آماده‌سازی زائرسرای بقاع متبرکه اظهار کرد: در امامزادگان خدمات اسکان موقت نیز ارائه خواهد شد تا درصورتی‌که مسافران نوروزی نیاز داشتند، از آن استفاده کنند.

بیشترین تعداد صدور اسناد موقوفات از آن استان یزد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در رابطه با موقوفات استان یزد گفت: استان یزد تعداد ۴۶ هزار رقبه دارد که در سال جاری ۳ هزار و ۳۰۰ رقبه دارای سند شده است.

وی تصریح کرد: از رقبه‌هایی که دارای سند شده است، تعداد یک هزار و ۵۶۰ رقبه سند اولیه و یک هزار و ۷۴۰ رقبه دارای سند دفترچه‌ای بوده‌اند که سند تک‌برگ برای آن‌ها صادر شده است.

صادقی در رابطه با جزئیات این خبر اظهار کرد: در سال جاری یک هزار و ۶۲۰ موقوفه سند دار شده است که این موقوفه‌ها دارای ۳ هزار و ۳۰۰ رقبه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: متأسفانه از ۱۰۰ درصد موقوفات استان تنها ۴۰ درصد دارای سند بوده و ۶۰ درصد آن فاقد سند است؛ البته در سال جاری بیشترین تعداد صدور اسناد موقوفات از آن استان یزد بود و پیگیری می‌کنیم تا سال آینده نیز گام‌های بلندی در این راستا برداریم.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از