حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون آب‌وخاک وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:

اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های آبی‌وخاکی

اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های آبی‌وخاکی

معاون آب‌وخاک وزیر جهاد کشاورزی در دست اجرا بوده ۱۰ هزار طرح در حوزه آب‌وخاک کشور خبر داد و گفت: میزان اعتبار تخصیص یافته برای این طرح‌ها حدود 5 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، صفدر نیازی شهرکی در جریان سفر به استان یزد در جمع خبرنگاران این استان با اشاره اجرای 10 هزار طرح در حوزه آب و خاک در کشور اظهار داشت: میزان اعتبار تخصیص‌یافته برای این طرح‌ها ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی  و 3 هزار میلیارد تومان از اعتبارات ملی است.

وی خاطرنشان کرد:۴۰۰ هزار کیلومتر کانال آب‌خاکی در کشور وجود دارد که ۱۸۰ هزار کیلومتر از آن بتنی و یا تبدیل به لوله شده است؛ اما هنوز ۲۲۰ هزار کیلومتر آن خاکی است که برای تکمیل مابقی کانال‌ها پیگیر تخصیص اعتبار هستیم.

معاون آب‌وخاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به  مؤلفه اصلی ارتقای بهره‌وری و تولید در بخش کشاورزی تصریح کرد: اگر آب زیادی داشته باشیم ولی خاک مناسبی نداشته باشیم و یا بالعکس آن، قطعاً در تأمین اصلی‌ترین عوامل تولید در بخش کشاورزی با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی به لزوم تلاش برای افزایش حاصلخیزی خاک در جهت ارتقای بهره‌وری بخش کشاورزی اشاره و اضافه کرد: کشاورزان به این موضوع اهتمام داشته باشند که با تعیین نسخه کودی مناسب برای زمین‌های کشاورزی عملکرد آنها ۱.۵ برابر ارتقا می‌یابد.

معاون وزیر کشاورزی با بیان اینکه ۴۱ هزار کیلومتر قنات درگذشته توسط خود مردم حفر شده است افزود: باتوجه‌به محدودیت اعتباری دولت و تعدد نیازهای موجود در این حوزه، حداقل در مقوله لایروبی شاهد مشارکت مردم در این بخش، باشیم.

وی خاطرنشان کرد: البته امسال برای بخش قنوات ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۲۰ درصد آن معادل ۸۰ میلیارد تومان با توجه تعدد قنوات و خسارت سیل پارسال به قنوات استان یزد، اختصاص خواهد یافت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از