حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
مسئول گروه جهادی منتظران ظهور اسلامیه مطرح کرد:

«جمعه‌های خدمت و انتظار» طرحی جهادی در یزد

«جمعه‌های خدمت و انتظار» طرحی جهادی در یزد

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور اسلامیه با اشاره به اجرای طرح «جمعه‌های خدمت و انتظار گفت: در این طرح اعضای این گروه جهادی جمعه‌های خود را به خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان اختصاص می‌دهند.

محمود دهقان‌پور فراشاه در گفتگو با «یزدرسا»، با بیان اینکه گروه جهادی منتظران ظهور اسلامیه شهرستان تفت که به عنوان الگوی برتر در جشنواره مالک اشتر امسال معرفی شد، از سال 93 تشکیل و رسمیت یافت، گفت: این گروه با رویکرد خدمت‌رسانی به نیازمندان در زمینه‌های فنی و عمرانی، محرومیت‌زدایی و... فعالیت دارد.

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور اسلامیه ادامه داد: این گروه جهادی علاوه بر اقدامات و فعالیت‌های جهادی در داخل استان و شهرستان تفت، در خارج از استان و در مواقع بحرانی چون سیل نیز به کمک هوطنان خود شتافت به گونه‌ای که در حادثه سیل استان گلستان و همچنین سیل استان‌های لرستان و کرمان در کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده و تعمیر و بازسازی منازل و وسایل آنها حضور داشت.

وی عنوان کرد: طی یک تا دو سال گذشته، بیشتر فعالیت این گروه جهادی بر ساخت مسکن برای نیازمندان در نهضت ملی مسکن معطوف شد و با توجه به حمایت‌های دولت، دو پروژه ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد در اسلامیه و همچنین در مزرعه خسروی سخوید در دست اقدام جهادگران است.

دهقان‌پور ادامه داد: در هفته بسیج امسال پروژه نهضت ملی مسکن در اسلامیه افتتاح می‌شود و پروژه مزرعه خسرو سخوید نیز در حال سقف‌ریزی است که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد و تحویل مددجویان شود.

وی گفت: گروه جهادی منتظران ظهور اسلامیه علاوه بر ساخت خانه برای نیازمندان، اقدامات زیادی را در راستای تعمیر، مرمت، بازسازی و رنگ‌آمیزی منازل محرومان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در شهرستان تفت انجام داد، همچنین اقدام به تعمیر وسایل این منازل و همچنین ساخت سرویس بهداشتی در این نقاط کرده است.

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور اسلامیه با اشاره به اجرای طرح «جمعه‌های خدمت و انتظار» توسط این گروه جهادی گفت: این طرح به استان و کشور نیز تعمیم یافت، در این طرح اعضای گروه جهادی جمعه‌های خود را به خدمت به محرومان و نیازمندان اختصاص می‌دهند تا این اقدام گامی مثبت در جهت تعجیل فرج در ظهور امام زمان(عج) باشد.

وی با بیان اینکه بالای 100 نفر در گروه جهادی منتظران ظهور اسلامیه عضویت دارند، افزود: در طرح جمعه‌های خدمت و انتظار هر هفته بین پنج تا 15 نفر از این گروه جهادی در این طرح شرکت می‌کنند و هر کس به نوبه خود هر موقع که نیاز ببیند و به دلش بیفتد روز جمعه خود را به خدمت ‌رسانی به نیازمندان و محرومان در زمینه‌های مختلف می‌گذراند.

دهقان‌پور گفت: در سال گذشته نیز اقدام به تشکیل صندوق قرض‌الحسنه برای این گروه جهادی کردیم که می‌تواند در آینده پشتوانه مالی، معیشتی و اشتغال برای اعضای گروه جهادی باشد.

 وی ادامه داد: دستور کار ما این است با اقدامات جهادی و خدمت رسانی به نیازمندان در زمینه‌های مختلف، گامی در راستای توانمندسازی نیازمندان و محرومیت‌زدایی در استان برداشته شود و محرومان و نیازمندان جامعه بتوانند روی پای خود بایستند و به راحتی و بدون دغدغه به امورات زندگی خود بپردازند.

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور اسلامیه گفت: اقدامات مخلصانه، بی‌ریا و روحیه جهادگونه اعضای این گروه جهادی در کمک به نیازمندان باعث شده است که جوانان دیگر نیز به این گروه جهادی جذب شوند و در واقع این کار خیر و عام المنفعه در استان گسترش یابد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از