حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
چراغ راه؛

نمازتان را به جماعت بخوانید

نمازتان را به جماعت بخوانید

شهید سید عبدالمجید موسوی یکم مهر ۱۳۴۷ در شهرستان ری به دنیا آمد و سرانجام ۲۰ تیر ۱۳۶۳ در کوشک بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پا به شهادت رسید.

به گزارش «یزدرسا»، شهید سید عبدالمجید موسوی یکم مهر ۱۳۴۷ در شهرستان ری به دنیا آمد و تا دوم متوسطه در رشته نساجی تحصیل کرد. پدرش سید حسین درجه‌دار ژاندارمری بود و مادرش عذرا نام داشت. با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی با سمت تخریبچی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. سرانجام ۲۰ تیر ۱۳۶۳ در کوشک بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پا به شهادت رسید و پیکرش در گلزار شهدای خلد برین یزد به خاک سپرده شد.

 

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است:

 

و چند کلامى هم به مردم محله‌مان اول از هر چيز از یک‌یک شما مى‌خواهم که من نتوانستم کارى براى اين محل بکنم. ولى اگر بدى از من ديده‌ايد من را از ته قلب ببخشيد چون بخشش شما باعث خشنودی من در برابر خدا مى‌شود ديگر آنکه موقع نماز حتماً صف‌های نماز را طولانى کنيد چون موقعى که يک منافق وارد مسجد مى‌شود وحشت‌زده از مسجد خارج شود نه خوشحال. ديگر آنکه به حرف امام گوش داده حداقل دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها را روزه بگيريد و در موقع دعاى کميل و ندبه صف‌هایتان طولانى باشد بچه‌هايى که منحرف هستند به راه مستقيم هدايت کنيد آنها را به دعاها دعوت کنيد کارى نکنيد از نماز و دعا دور شوند.

اى مادر مهربان مى‌دانم که تو من را شير داده‌ايد و شب‌ها تا صبح بيدارى کشيده‌ايد به‌خاطر من‌ومن را تا اينجا رسانديد و مى‌دانم که خبر شهادت من تو را ناراحت مى‌کند ولى مى‌خواهم بدانم موقعى که خبر شهادت من را مى‌شنويد مانند مادران فلسطينى صبر مى‌کنى يا از شهادت من گريه مى‌کنيد مادرم من راضى نيستم در شهادت من گريه کنيد اگر گريه مى‌کنى براى على‌اکبر امام حسين (ع) گريه کن.

اى برادرم در موقع شهادت من نبايستى سست شوى نبايد بگذارى اسلحه من در بيابان افتاده باشد بايد بروى و سنگر من را پرکنى.

اى خواهرم تو با حجابت و با رفتارت با هم‌کلاسی‌هایت دين خود را حفظ کن.

و اى پدر بزرگوارم از تو تشکر مى‌کنم که من را جورى تربيت کردى که به جبهه رفتم به شما مادر و پدرم مى‌گويم که ناراحت نباشيد شما امانتى که از خدا تحويل گرفتيد به طريق خوبى به او تحويل داديد و اجرش پيش خداوند زياد است و بدانيد و در روز قيامت با روى خوشى از پيش مردم مى‌گذريد.

 

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از