حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
رئیس سازمان دانش‌آموزی استان یزد خبر داد:

مدرسه پیشتازان میزبان دانش‌‌آموزان یزدی در تابستان

مدرسه پیشتازان میزبان دانش‌‌آموزان یزدی در تابستان

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان یزد گفت: مدرسه‌ پیشتازان از جمله برنامه‌هایی است که سازمان دانش‌آموزی یزد با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد برای تابستان امسال دانش‌آموزان یزدی برنامه‌ریزی کرده است.

محمد ملاباقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: مدرسه‌ پیشتازان از جمله برنامه‌هایی است که سازمان دانش‌آموزی یزد با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد برای تابستان امسال دانش‌آموزان یزدی برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: مدرسه پیشتازان مدرسه‌ای برای یادگیری مهارت‌های تشکیلاتی و زندگی است و در این مدرسه دانش‌‌آموزان مهارت‌های تشکیلاتی مانند اجاق برپا کردن، چادرزنی، امداد و نجات، گره‌بندی و چوب‌بندی، بازی فکری و اوریگامی و مهارت‌های زندگی مثل خودآگاهی، مسئولیت‌پذیری، تصمیم گیری و حل مسئله و... را آموزش می‌بینند، ضمن اینکه اردوهای درون استانی و برون استانی نیز برای آن‌ها دیده شده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان یزد با بیان اینکه این برنامه ویژه دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه است، افزود: دانش‌آموزان پس از ثبت‌نام و پذیرفته شدن در مرحله مصاحبه و گزینش به مدرسه پیشتازان وارد می‌شوند که فعلا تقریباً 300 دانش‌آموز از این مدرسه می‌توانند بهره ببرند.

وی با اشاره به برگزاری داستان‌نویسی نیز گفت: کلاس داستان‌نویسی نیز با عنوان «سفر به دیار داستان» برای دختران و  پسران دانش‌آموز پایه نهم تا دوازدهم در یزد برگزار می‌شود که دانش‌آموزان پس از ثبت‌نام و گزینش در کلاس‌های داستان‌نویسی شرکت می‌کنند.

ملاباقری با بیان اینکه هدف سازمان، استعدادیابی، استعداد سنجی دانش‌آموزان و پشتیبانی از دانش‌آموزان توانمند است، افزود: دانش‌آموزانی که در دوره داستان‌نویسی شرکت می‌کنند از ظرفیت آنها در طول سال تحصیلی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های دیگری نیز در حوزه‌های مختلف چون سواد رسانه، تحلیل محتوای فضای مجازی و... نیز برای دانش‌آموزان یزدی دیده شده است که با شروع سال تحصیلی می‌توان آن را عملیاتی کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از