حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرعامل سابق آب منطقه‌ای یزد خبر داد:

ابرپروژه انتقال آب دریا خدمت بزرگ دولت رئیسی

ابرپروژه انتقال آب دریا خدمت بزرگ دولت رئیسی

مدیرعامل سابق آب منطقه‌ای یزد گفت: دولت سیزدهم پیگیری‌های زیادی در خصوص انتقال آب به فلات مرکز ایران داشت و با نگاه متفاوتی که داشت پروژه انتقال آب از دریا به یزد کلید خورد.

محمدمهدی جوادیان‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشار به خدمات دولت شهید آیت‌الله رئیسی به مردم یزد گفت: دولت سیزدهم پیگیری‌های زیادی در خصوص انتقال آب به فلات مرکز ایران داشت و با نگاه متفاوتی که داشت پروژه انتقال آب از دریا به یزد کلید خورد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه‌کرد واگذاری منافع ناشی از معادن استان یزد در پروژه انتقال آب از دریا به تصویب هیأت دولت رسید این موضوع پروژه انتقال آب به یزد را سرعت بخشید.

مدیرعامل سابق شرکت آب منطقه‌ای استان یزد عنوان کرد: مدت‌ها بود که بحث پروژه انتقال آب از دریا به خصوص برای فلات مرکزی مطرح بود و از این‌ها به عنوان ابرپروژه مطرح می‌شد و نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار سنگینی داشت و مجموعه شرکت آب منطقه‌ای نیز  فراخوان‌هایی متعددی داد.

وی ادامه داد: بیش از 13 جلسه برای انتقال پروژه آب به یزد و جذب سرمایه‌گذار برای این ابرپروژه برگزار شد و وقتی سرمایه‌گذاران حجم عظیم سرمایه‌گذاری را مشاهده می‌کردند تمایلی برای این کار نداشتند.

جوادیان‌زاده افزود: با سازوکاری که پیش‌بینی شد و طرح موضوعی که توسط استاندار انجام شد و به هیأت دولت رسید تا با نظر مثبت و مساعد و تأکیدی که رئیس جمهور داشتند که حتما باید ابرپروژه‌ها به خصوص انتقال آب فلات مرکزی انجام شود خوشبختانه این گام برداشته شد.

وی عنوان کرد: انتقال آب از دریا به فلات مرکزی ایران علیرغم محدودیت‌هایی که بود برای اولین بار در دولت شهید آیت‌الله رئیسی اتفاق افتاد و با عزمی که وجود داشت این پروژه کلید خورد که امیدواریم منافع حاصل از آن به مردم استان یزد برسد.

مدیرعامل سابق شرکت آب منطقه‌ای استان یزد عنوان کرد: پروژه انتقال آب از خرسان هم پروژه بسیار مهمی برای آب شرب استان است که این پروژه و حل مشکلات آن مورد تأکید رئیس جمهور بود و امیدواریم مشکلات این پروژه نیز که از آرزوهای ایشان بود حل شود و به سرانجام رسد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از