حالت تاریک
یکشنبه, 01 مهر 1403
غزه نماد مظلومیت؛

اتحاد مسلمانان میانبر ‌ایستادگی در برابر ظلم

اتحاد مسلمانان میانبر ‌ایستادگی در برابر ظلم

تفرقه میان مسلمانان عامل مهم و تأثیرگذار جنایات علیه مردم غزه است که گسترش روابط سیاسی و اجتماعی میان کشور‌های اسلامی، تحقق عدالت و صلح در جهان را به‌دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، در دنیای امروز، مسأله غزه به عنوان نماد مظلومیت و مقاومت مردم مسلمان در برابر ظلم و ستم رژیم صهیونیستی، اهمیت ویژه‌ای یافته است. تفرقه میان مسلمانان، عامل اصلی جنایات علیه مردم غزه است و اگر مسلمانان به اتحاد و همدلی بیشتری دست یابند، می‌توانند در برابر ظلم‌ایستادگی کنند. با توجه به شرایط کنونی و هیمنه شکسته استکبار جهانی، ضرورت گسترش روابط سیاسی و همبستگی میان کشور‌های اسلامی بیش از پیش احساس می‌شود. در این راستا، وحدت ملی و اسلامی می‌تواند به عنوان کلید حل مشکلات و پیشرفت مسلمانان در برابر چالش‌های جهانی مطرح شود.

*اگر مسلمانان به اتحاد رسیده بودند، دیکر شاهد این جنایات نبودیم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین محمدی، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با بیان اینکه در دنیای سیاست، هر موضوعی که پشتوانه داشته باشد، پیش خواهد رفت، ادامه داد: اگر مسلمانان بیشتر از آنچه امروز شاهد هستیم، به اتحاد و همدلی رسیده بودند، دیگر شاهد این همه ظلم و جنایت علیه مردم مظلوم غزه نبودیم.

وی جنایاتی که امروز در غزه رخ می‌دهد را دستاورد تفرقه بین ملل مسلمان عنوان کرد و افزود: در صورتی که مسلمانان اتحادی که بعد از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به‌وجود آمده را تقویت کرده و به همدلی درخور دست یابند، می‌توان در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی‌ایستاد.

محمدی با تأکید بر اینکه امروز هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی در هم شکسته شده است، بیان کرد: استکبار جهانی برای پنهان کردن شکست خود دست و پا می‌زند و در این راه علاوه بر تقویت جنگ سخت، قوا و تجهیزات جنگ نرم را به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام همواره وحدت بین مسلمانان را نشانه گرفته‌اند، تصریح کرد: روزی که همه مسلمانان به معنای واقعی به اتحاد و همدلی برسند، آن روز صدای له شدن ظلم بی‌عدالتی در جهان می‌پیچد.

این استاد حوزه و دانشگاه تفرقه‌افکنی را سلاح کاربردی استکبار جهانی علیه کشور‌های مسلمان قلمداد کرد و گفت: استکبار جهانی با استفاده از این حربه توانسته است مسلمانان را از پیشرفت باز دارد و با آگاهی از پیامد‌های اتحاد مسلمانان برای محقق نشدن اتحاد همه مسلمانان تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

وی با تأکید بر ضرورت گسترش روابط سیاسی با سایر کشور‌های اسلامی تصریح کرد: باید جهان مسلمان به این نتیجه برسد که با سایر کشور‌های مسلمان دست دوستی داده و برای پیشرفت مسلمانان تلاش کند.

محمدی افزود: ضرورت دارد مسلمانان سراسر جهان با هدف اتحاد و همدلی، تفرقه را کنار گذاشته و بر ارتباط‌گیری با سایر کشور‌های مسلمان اصرار ورزند.

وی با اشاره به اینکه شیعه و سنی وجه اشتراکات زیادی دارند، ادامه داد: مسلمانان شیعه و سنی می‌تواند بر اساس مشترکاتی که با یکدیگر دارند، ریشه وحدت مسلمانان را گسترش دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه وحدت ملی را مقدم بر وحدت اسلامی دانست و افزود: وحدت ملی در سایه وحدت بین مردم و مردم، وحدت مردم و مسئولان و وحدت مسئولان و مسئولان محقق خواهد شد.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) که مسأله جهان اسلام را قدس عنوان کردند، ادامه داد: امروز همچنان مهترین مسأله در جهان اسلام، غزه و فلسطین است.

محمدی جنایاتی که حدود یکسال است که رژیم خوانخوار صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه روا داشته است را یادآور شد و افزود: حدود یک سال است که مردم غزه تحت شدیدترین تهاجمات و بمباران قرار دارند و در مقابل این تهاجمات و تبعاتی چون گرسنگی، نبود امنیت و سلامت مقاومت نشان داده‌اند؛ امروز جبهه مقاومت بیش از هر زمانی دیگری به حمایت نیاز دارد و برای اینکه حمایت اثرگذاری صورت گیرد نیاز به اتحاد مسلمانان است چرا که آن‌ها در خط مقدم جبهه استکبار‌ایستادگی کرده‌اند.

اتحاد و همدلی مسلمانان در برابر ظلم و ستم، به ویژه در مورد مردم مظلوم غزه، امری ضروری و حیاتی است. تفرقه میان ملل مسلمان، عامل اصلی جنایات و ظلم‌هایی است که امروز در غزه شاهد آن هستیم. با تقویت روابط سیاسی و اجتماعی میان کشور‌های اسلامی و تمرکز بر مشترکات، می‌توان به یک جبهه متحد در برابر استکبار جهانی دست یافت. در نهایت، وحدت ملی و اسلامی می‌تواند به تحقق عدالت و صلح در جهان اسلام کمک کند و صدای مظلومیت مردم غزه را به گوش جهانیان برساند.

 

اتحاد مسلمانان میانبر ‌ایستادگی در برابر ظلم

*تلاش استکبار جهانی ایجاد و تقویت تفرقه در میان مسلمانان است

 

علی مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به ضرورت اتحاد میان مسلمانان گفت: یکی از عوامل مهم در تقویت مقاومت در برابر ظلم، همبستگی و وحدت میان کشورهای اسلامی است، ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که استکبار جهانی به شدت تلاش دارد تفرقه میان مسلمانان را حفظ و تقویت کند و کشورهای مسلمان اگر بتوانند بر سر مسائل مشترک به توافق برسند، نه تنها می‌توانند جلوی جنایات علیه مردم غزه را بگیرند، بلکه در مسیر توسعه و پیشرفت خود نیز قدم‌های بزرگی بردارند.

 

وی با اشاره به تحولات اخیر در جهان اسلام افزود: در سال‌های اخیر ما شاهد بیداری ملل اسلامی بوده‌ایم که در نتیجه آن، موج همبستگی بیشتری شکل گرفته است، این بیداری نشان می‌دهد که مسلمانان از ظلم و استکبار جهانی به ستوه آمده‌اند و خواستار تغییرات اساسی در رویکردهای سیاسی خود هستند و اگر این موج همبستگی ادامه یابد، به طور قطع استکبار جهانی در اهداف خود شکست خواهد خورد.

 

استاد الهیات دانشگاه یزد عنوان کرد: تقویت روابط سیاسی و اجتماعی میان کشورهای اسلامی، می‌تواند به عنوان یک راهکار مؤثر در مقابله با جنایات علیه غزه و مردم مظلوم فلسطین باشد.

 

اهمیت همبستگی میان کشورهای اسلامی به عنوان راهکاری برای مقابله با استکبار جهانی و ظلم علیه مردم غزه بسیار مورد تاکید است و بیداری ملل اسلامی و تقویت روابط سیاسی و اجتماعی میان کشورهای مسلمان می‌تواند نقش بسزایی در جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی داشته باشد و باید بدانیم که موج بیداری اسلامی و ضرورت حفظ و تقویت آن در مقابله با چالش‌های جهانی است.

اتحاد مسلمانان میانبر ‌ایستادگی در برابر ظلم

*نبود جبهه واحد میان مسلمانان از دلایل استمرار ظلم در غزه است

 

مهدی حسینی در گفتکو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» ضمن تحلیل جامعه‌شناختی تفرقه میان مسلمانان گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل استمرار ظلم و جنایات علیه مردم غزه، نبود یک جبهه واحد میان کشورهای مسلمان است؛ دشمنان اسلام از طریق تفرقه‌افکنی توانسته‌اند ملل مسلمان را از هم جدا کنند و از این شکاف‌ها برای تسلط بر منابع و سرکوب مقاومت مردم غزه استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، نیاز به بازتعریف مفاهیم همبستگی و اتحاد میان مسلمانان به‌شدت احساس می‌شود، ما باید بتوانیم بر اساس مشترکات دینی و فرهنگی، به یک وحدت واقعی برسیم. این وحدت نه تنها در مسائل سیاسی، بلکه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز باید ظهور و بروز پیدا کند.

 

این استاد حوزه در یزد افزود: رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در ایجاد آگاهی و همبستگی میان مسلمانان ایفا می‌کنند، اگر بتوانیم از این ابزارها به‌درستی استفاده کنیم، می‌توانیم بر شکاف‌های موجود فائق آمده و به یک جبهه متحد در برابر ظلم جهانی دست یابیم.

 

بر نقش تفرقه‌افکنی به عنوان یک ابزار استکبار جهانی در جهت سرکوب مسلمانان نباید نادیده گرفته شود و همچنین اهمیت اتحاد اجتماعی و فرهنگی میان مسلمانان و استفاده از رسانه‌ها به عنوان ابزاری برای آگاهی‌بخشی و تقویت همبستگی در اینجاست که خود را نشان می‌دهد؛ اتحاد نه تنها در سطح سیاسی، بلکه در تمامی سطوح جامعه اسلامی باید تقویت شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از