حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403
چراغ راه؛

از انقلاب اسلامی دفاع کنید

از انقلاب اسلامی دفاع کنید

شهید محمدرضا ضیغمیان ۱۰ شهریور ۱۳۴۴ در شهرستان یزد به دنیا آمد و سرانجام ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» شهید محمدرضا ضیغمیان ۱۰ شهریور ۱۳۴۴ در شهرستان یزد به دنیا آمد و تا اول متوسطه در رشته انسانی تحصیل کرد. پدرش محمدهادی بنایی و معماری می‌کرد و مادرش فاطمه نام داشت. با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی با سمت تک‌تیرانداز راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. سرانجام ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکرش در گلزار شهدای خلد برین یزد به خاک سپرده شد. برادرش محمدناصر به شهادت رسیده است.

 

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است:

 

از خدا متشكرم، هدف من از آمدن به جبهه عشق به شهادت و خودسازى و جانبازى در راه اسلام و حفظ قرآن و دستاوردهاى انقلاب اسلامى و دفع متجاوز بوده است. اگر شهيد شدم سعادتى براى خودم و افتخارى براى خانواده‌ام خواهد بود حالا كه در جبهه هستم و هر لحظه ممكن است دشمن ما را زير آتش بگيرد و آتش توپ و خمپاره‌اش ما را تكه‌تكه كند پيامى براى ملت دارم اول اينكه هميشه در صحنه باشند و امام را تنها نگذارند و از خدا بخواهند كه عمر او را طولانى گرداند. از شما مى‌خواهم كه براى او دعا كنيد و از خدا بخواهيد انقلاب او را به انقلاب جهانى حضرت مهدى (ع) متصل گرداند. دوم اينكه از انقلاب اسلامى ايران دفاع كنيد و نگذاريد مشتى ضدانقلاب بر عليه آن به نبرد برخيزند جلوى توطئه‌هاى آن‌ها را بگيريد و در نطفه خفه سازيد.

 

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از