حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
براساس گزارش اداره کل مالیات؛

اصناف مختلف یزد چقدر مالیات پرداخت کردند؟

اصناف مختلف یزد چقدر مالیات پرداخت کردند؟

صاحبان اصناف مختلف با توجه به نوع صنفی که در آن فعالیت می‌کنند، باید نسبت به پرداخت مالیات خود به مأموران سازمان امور مالیاتی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، همیشه این سئوال در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد که اصناف مختلف چه میزان مالیات پرداخت می‌کنند. صاحبان اصناف مختلف با توجه به نوع صنفی که در آن فعالیت می‌کنند، باید نسبت به پرداخت مالیات خود به ماموران سازمان امور مالیاتی اقدام کنند.

اداره کل مالیاتی استان یزد براساس شفاف‌سازی که انجام داده میزان متوسط سرانه مالیات پرداختی ۲۲ صنف مختلف در یزد را طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، در دولت شهید رئیسی منتشر کرد.

*یزدی‌ها چه قدر مالیات می‌دهند؟

براین اساس دندانپزشکان یزدی در سال ۱۴۰۰، ۱۰.۲ میلیون تومان مالیات پرداخت کردند که این میزان در سال ۱۴۰۱  تقریبا به دو برابر افزایش یافته و به ۲۰.۱ میلیون تومان رسیده است و در سال گذشته این میزان با افزایش بیش از ۵ برابری نسبت به سال ۱۴۰۰، ۵۳.۷ میلیون  تومان بوده است.

 مالیات دریافتی از پزشکان یزدی در سال ۱۴۰۰، نیز ۱۴.۵ میلیون تومان بوده است که این میزان در سال ۱۴۰۱، به ۲۷.۳ میلیون تومان رسید و در سال ۱۴۰۲ نیز پزشکان یزدی ۳۹.۸ میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.

 داروخانه‌های استان نیزد نیز طی این سه سال از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، به ترتیب ۷.۴، ۱۵.۸ و ۱۸.۷ میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.

موبایل فروشان یزدی نیز صنف دیگری بودند که میزان مالیات پرداختی آنها از ۵۶۴ هزار تومان از سال ۱۴۰۰ به ۱.۸ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ و پس از آن در سال ۱۴۰۲ به ۳ میلیون تومان رسید.

میزان مالیات دریافتی از هنرمندان یزدی نیز در سال ۱۴۰۰، ۵۵ هزار تومان بود که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۱.۳ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۳ میلیون تومان رسید.

 

اصناف مختلف یزد چقدر مالیات پرداخت کردند؟

میزان مالیات دریافتی از مسافرخانه‌های استان یزد نیز  در سال ۱۴۰۰، کمتر از ۱۰۰ هزار تومان بوده است که این میزان در سال ۱۴۰۱، به ۳۳۱ هزار تومان رسید و در سال گذشته این صنف ۲.۲ میلیون تومان مالیات پرداخت کرد.

 

میزان مالیات پرداختی از سوی پارچه‌فروشان یزدی نیز از ۹۳۸ هزار تومان در سال ۱۴۰۰، به ۳ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ و  ۶.۹ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ رسید.

 

فروشندگان کیف و کفش در استان یزد نیز ۴۲۳ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ مالیات پرداخت کردند که در سال ۱۴۰۱ مالیات پرداختی آنها به ۲.۴ میلیون تومان رسید و در سال ۱۴۰۲ این مبلغ به ۶.۷ میلیون تومان رسید.

 

صنف لوازم صوتی و تصویری در استان یزد نیز در سال ۱۴۰۰، ۷۴۷ هزار تومان مالیات پرداخت کرده بودند که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۳.۲ میلیون و در رسال ۱۴۰۲ به ۵.۴ میلیون  تومان رسیده است.

 

مالیات پرداختی صنف شیرینی و قنادی در استان یزد نیز در  سال ۱۴۰۰، ۹۸۲ هزار تومان بوده است که این میزان در سال ۱۴۰۱، ۲.۴ میلیون و در سال ۱۴۰۲، ۵.۴ میلیون تومان بود.

 

بر اساس این گزارش میزان مالیات پرداختی رستوران‌ها و کافه‌ها در استان یزد در سال ۱۴۰۰، ۱.۶ میلیون تومان بوده است که در سال ۱۴۰۱، به ۳.۸ میلیون تومان رسیده و در سال ۱۴۰۲، ۹.۴ میلیون تومان بوده است.

 

صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو در استان یزد نیز ۵۳۸ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ مالیات پرداخت کردند که این عد در سال ۱۴۰۱، به ۳.۷ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۸.۸ میلیون تومان رسیده است.

 

صنف نمایشگاه‌داران خودرو در استان یزد از دیگر اصنافی بودند که مالیات پرداخت کردند که میزان مالیات پرداختی آنها در سال ۱۴۰۰، ۱.۵ میلیون تومان بوده و در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب ۵.۲ میلیون و ۷.۹ میلیون تومان مالیات از آنها دریافت شده است.

 

برخلاف وجود این تصور که مالیات دریافتی از صنف طلا و جواهر استان یزد بالاست اما این صنف تنها ۳ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ مالیات پرداخت کردند و در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز به ترتیب به میزان ۳.۶ و ۷.۴ میلیون تومان مالیات از آنها دریافت شده است.

 

دفاتر اسناد رسمی استان یزد در سال ۱۴۰۰، ۳ میلیون تومان، در سال ۱۴۰۱، ۳.۸ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۲، ۷.۴ میلیون تومان مالیات پرداخت کرده‌اند.

 

مالیات دریافتی از فروشندگان فرش و موکت در استان یزد نیز طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، به ترتیب ۱.۱، ۳.۱ و  ۶.۹ میلیون تومان بوده است.

 

مالیات دریافتی از صنف سیگار و تنباکو در استان یزد نیز در سال ۱۴۰۰، ۸۷۳ هزار تومان بوده است که این میزان در سال‌ ۱۴۰۱ به ۳.۱ میلیون و در سال ۱۴۰۲ به ۷.۸ میلیون تومان رسیده است.

 

ابزار فروشان استان یزد نیز در سال ۱۴۰۰،  ۶۸۹ هزار تومان مالیات پرداخت کرده‌اند که این میزان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب ۳.۳ و ۷.۵ میلیون تومان بوده است.

 

بر اساس این گزارش میزان مالیات پرداختی وکلای استان یزد در سال ۱۴۰۰، ۱.۳ میلیون تومان بوده است که در سال ۱۴۰۱ این میزان به ۲ میلیون تومان رسیده است و در سال ۱۴۰۲ تقریبا با افزایش ۶ برابری نسبت به سال ۱۴۰۰، به ۷.۴ میلیون تومان رسیده است.

 

مالیات دریافت شده از فروشندگان لوازم خانگی در استان یزد نیز در سال ۱۴۰۰، ۶۸۴ هزار تومان بوده است که برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ این عدد به ترتیب به ۲.۶ میلیون و ۵.۳ میلیون  تومان رسیده است.

 

فروشندگان لوازم التحریر  در استان یزد نیز مالیاتی به میزان ۳۹۷ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ پرداخت کردند که این عدد در سال‌ ۱۴۰۱ به ۱.۶ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۲، به ۴.۵ میلیون  تومان رسیده است.

 

مالیات دریافتی از بنگاه‌های املاک در استان یزد نیز در سال ۱۴۰۰، ۲۰۲ هزار تومان بوده است که در سال ۱۴۰۱ به ۱.۱ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۳.۱ میلیون تومان  رسیده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از