حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی سطح کشت زعفران در یزد

افزایش ۱۰ درصدی سطح کشت زعفران در یزد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: سطح زیر کشت زعفران این گیاه ارزشمند در استان یزد در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۷۵۰ هکتار رسیده است.

به گزارش یزدرسا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، محمد علی حاتمی‌زاده اعلام کرد: با پایان کاشت زعفران تا نیمه مهرماه، سطح زیر کشت این گیاه ارزشمند در استان یزد در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۷۵۰ هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود: شهرستان‌های بهاباد، تفت ، مهریز و بافق به ترتیب رتبه اول تا چهارم را از لحاظ سطح زیر کشت زعفران استان دارند.

وی ادامه داد: به‌منظور توسعه کاشت گیاهان دارویی و کم آبخواه به خصوص زعفران آموزش‌های لازم را در تمامی شهرستان های زعفران خیز استان انجام شده است.

حاتمی‌زاده با بیان اینکه در سال جاری یکی از اولویت های مدیریت باغبانی موضوع تغذیه مزارع زعفران است، اظهار کرد: متوسط عملکرد زعفران در استان ۵.۵ کیلو در هکتار محصول خشک است که با ارائه راهکارهای به زراعی و تغذیه مناسب می توان آن را افزایش داد.

وی تصریح کرد: زمان برداشت محصول زعفران با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه از اوایل آبان شروع تا آذرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از