حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
عضو شورای شهر یزد مطرح کرد:

اموال سرمایه‌ای موجود در شهرداری یزد هویت‌دار شدند

اموال سرمایه‌ای موجود در شهرداری یزد هویت‌دار شدند

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: با پیگیری کمیسیون نظارت و حقوقی شورا همچنین با مصوبهٔ شورای اسلامی شهر یزد اموال سرمایه‌ای موجود در شهرداری یزد، هویت دار شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی یزد، محمدمهدی نیگونژاد گفت: با پیگیری کمیسیون نظارت و حقوقی شورا همچنین با مصوبهٔ شورای اسلامی شهر یزد اموال سرمایه‌ای موجود در شهرداری یزد، هویت دار شدند.

وی افزود: ثبت اطلاعات اموال منقول و غیرمنقول شهرداری یزد یکی از اهداف و ارزش‌های شهرداران و شوراهای اسلامی شهر یزد در ادوار گذشته بوده است تا به‌درستی بتوانند نقش حسابداری و حسابرسی اموال را انجام دهند. ولی متأسفانه تا قبل از شورای ششم محقق نشده بود و خوشبختانه در این دوره و با تلاش همکاران عزیز شهرداری پس از دو سال به بهره‌برداری رسید

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در طول قریب به دو سال گذشته یکی از مأموریت‌های خود را در راستای شفاف‌سازی و باهدف هویت دار کردن و ثبت اموال باارزش شهرداری اعم از منقول و غیرمنقول وقف این موضوع کرده است که بتواند بانک جامع اطلاعات اموال شهرداری را تهیه و در معرض نمایش عموم قرار دهد.

نیکونژاد تصریح کرد: ازآنجاکه تاکنون اطلاعات اموال باارزش شهرداری یزد به‌صورت متمرکز و تجمیعی وجود نداشته و احیاناً اگر هم بوده تنها به‌صورت جزیره‌ای در اختیار بعضی از سازمان‌ها و مناطق بوده است، با پیگیری‌های انجام شده اقلام سرمایه‌ای موجود در شهرداری  کددار و در سامانه جامع بانک اطلاعات اموال شهرداری ثبت شده و همچنین اقلام مستعمل و ازرده‌خارج نیز به‌صورت مجزا لیست برداری و جهت انجام مزایده مطابق با آیین‌نامه‌های مالی شهرداری به فروش گذاشته می‌شود.

به گفته رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد: در طول مدت ۲ سال گذشته اموال منقول سرمایه‌ای در ۱۰ سازمان، ۵ منطقه و ۶ معاونت و حوزه شهردار به تفکیک استخراج شده و ضمن قرارگرفتن اطلاعات مربوط در سامانه اموال، می‌توان در هر لحظه تعداد اقلام منقول سرمایه‌ای را آماربرداری و استخراج نمود؛ از این به بعد کلیه جابه‌جایی‌ها و نقل‌وانتقال، خرید و تخصیص اموال و... از طریق این سامانه انجام خواهد گرفت

نیکونژاد خاطرنشان کرد: امید است با پیگیری‌های در دست اقدام، حداکثر تا ۶ ماه آینده شاهد رونمایی از سامانه بانک جامع اطلاعات املاک یا اموال غیرمنقول شهرداری باشیم.

لازم به ذکر است، تاکنون حدود ۳۶۵۰۰ نوع کالا در شهرداری یزد شناسایی شده است که در سامانه مذکور کدگذاری و تجمیع شده است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از