حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد:

انتخابات اخیر جنگ نرم آمریکایی‌ها را ناکام گذاشت

انتخابات اخیر جنگ نرم آمریکایی‌ها را ناکام گذاشت

استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد گفت: حضور در انتخابات اخیر بخشی از جنگ نرمی که آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد آن در سطح رسانه‌ای و در سطح افکار عمومی داخلی، جهانی و منطقه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران بودند را ناکام گذاشت.

ابراهیم طاهری در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا»، با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت نوظهور در عرصه بین‌المللی تلاش کرده است خود را به اثبات برساند و جلوه‌های آشکار این قدرت نوظهور در سطح داخلی، منطقه‌ای و حتی جهانی خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: دموکراسی و الگوی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران در سطح داخلی به تعبیری بزرگترین دموکراسی منطقه خاورمیانه است و به لحاظ منطقه‌ای نیز، منطقه به دو قطب طرفدار آمریکا و طرفدار نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است که این هم نماد قدرتمندی جمهوری اسلامی ایران است.

این استادیار علوم سیاسی دانشگاه یزد عنوان کرد: در عرصه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران باعث شده است هژمونی آمریکا به چالش کشانده شود و ایران با همراهی چین و روسیه از طریق استراتژی موازنه‌گری نرم سعی کرده‌ است که جلوی هژمونی‌گری آمریکا به صورت خاص و هژمونی غرب را به صورت عام سد کند.

وی تصریح کرد: از نظر آمریکایی‌ها باید جمهوری اسلامی ایران به عنوان چالش‌گر جدید و قدرت نوظهور مهار شود و برای رسیدن به این هدف در تلاش هستند که جمهوری اسلامی را دارای نبرد ترکیبی و جنگ‌های هیبریدی کنند.

طاهری اضافه کرد: جنگ‌های ترکیبی مصادیق مختلفی دارد، تحریم‌ها یکی از مصادیق جنگ‌های ترکیبی است که جمهوری اسلامی را به ناحق مورد شدیدترین تحریم‌های تاریخ نظام بین‌الملل قرار داده است، جنگ نرم یکی از ابعاد دیگر این جنگ ترکیبی است و دشمن در واقع از طریق این جنگ نرم درصدد است به دنیا نشان دهد که جمهوری اسلامی یک الگوی ناکارآمد است که مردمش هم از آن حمایت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: از این جهت در انتخابات اخیر همه تلاشی که به ویژه در عرصه فراتر از ایران صورت می‌گرفت درصدد بود در داخل ایران این ایده را پمپاژ کند که بین حاکمیت و مردم ایران شکاف عمیق و پرنشدنی وجود دارد که مصداق جنگ نرم است.

رئیس بخش علوم سیاسی دانشگاه یزد گفت: دشمنان می‌خواستند نشان دهند که مردم ایران از نظام سیاسی خود حمایت نمی‌کنند، پشتوانه این نظام سیاسی نیستند و چنانچه مشارکت مردم در انتخابات به وقوع نمی‌پیوست این برای آمریکایی‌ها امتیاز مثبت بود.

طاهری با اشاره به پیامی که حضور مردم در انتخابات به همراه داشت، افزود: حضور در انتخابات اخیر بخشی از آن جنگ نرم که آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد آن در سطح رسانه‌ای و در سطح افکار عمومی داخلی، جهانی و منطقه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران بودند را ناکام گذاشت و تصور ایجاد شده توسط امریکایی‌ها  که ایرانی‌ها نمی خواهند از نظام سیاسی و دولت ملی خود حمایت کنند را شکست.

وی ادامه داد: این انتخابات این پیام واضح را به جهان صادر کرد که ایران یک کشور دموکراتیک است، گرچه نظام جمهوری اسلامی ایران همچون همه نظام‌های سیاسی که در مسیر رشد و توسعه و اعتدال هستند دارای مشکلاتی است اما مشکلات ما خانوادگی است و تلاش می‌کنیم آنها را حل کنیم و طبیعتا اجازه نخواهیم داد با همه مشکلاتی که داریم نظام سیاسی ما بیشتر از این تحت فشار قرار گیرد.

طاهری تصریح کرد: دشمنان ما تقریبا نزد اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران شناخته شده هستند و مردم ما با حضور خود در این انتخابات این پیام روشن را به رقبا و دشمنان در سطح بین‌الملل مخابره کردند که ما همچنان می‌خواهیم یک دموکراسی بزرگ باشیم و انتخابات برایمان بسیار اهمیت دارد و یکی از ستون‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران و لنگرگاه ثبات در این نظام انتخابات و حضور پرشور مردم در عرصه‌های مختلف است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از