حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
استاندار یزد:

انتخابات مظهر وحدت کلمه و انسجام ملی است

انتخابات مظهر وحدت کلمه و انسجام ملی است

استاندار یزد انتخابات را مظهر وحدت کلمه و انسجام ملی دانست و گفت: انتخابات قوی موجب شکل‌گیری مجلس قوی خواهد شد که در کنار یک دولت قوی، هدف «ایران قوی» را محقق خواهد ساخت.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک مهران فاطمی؛ استاندار یزد با نمایندگان ده‌ها حزب استان به‌منظور تبادل‌نظر در خصوص مسائل مختلف به‌خصوص انتخابات، برگزار شد.

 

مهران فاطمی در این نشست با اشاره به اهمیت مسئله انتخابات اظهار کرد: انتخابات قوی موجب شکل‌گیری مجلس قوی خواهد شد که در کنار یک دولت قوی، هدف «ایران قوی» را محقق خواهد ساخت.

 

 وی با بیان اینکه مسیر حل مشکلات از همین مشارکت عموم مردم در انتخابات و تشکیل یک مجلس قوی خواهد گذشت، گفت: ریل‌گذاری کشور در قالب تصویب قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها بر عهده مجلس است و لوکوموتیو دولت باید در ریل تعیین‌شده توسط مجلس حرکت کند.

 

استاندار یزد با اشاره به تصویب برنامه توسعه هفتم به‌عنوان مهم‌ترین برنامه راهبردی ۵ ساله کشور توسط مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت‌ها نمی‌توانند از این قانون بالادستی عبور کنند؛ لذا مسیر حل تمامی چالش‌ها از انتخابات مجلس می‌گذرد.

 

وی با اشاره به بی‌طرفی مدیران استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ‌کدام از اعضای ستاد انتخابات استان به‌عنوان مجری این رویداد هیچ‌گونه حمایتی از نامزدها نخواهند داشت و در صورت تخلف برخورد لازم انجام خواهد شد.

 

فاطمی به اهمیت تحقق چهار راهبرد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در انتخابات اشاره و عنوان کرد: تمرکز بر «مشارکت»، «امنیت»، «سلامت» و «رقابت» به‌عنوان ۴ راهبرد مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و فراهم‌سازی زمینه‌های تحقق آن مهم‌ترین وظیفه مدیران است.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی ۴ شبکه استانی توسط صداوسیما جهت مطرح کردن ایده‌ها و گفتگوی مستقیم داوطلبان انتخابات با مردم گفت: تبیین نقاط قوت نظام‌وظیفه تمامی داوطلبین انتخابات است و فضای نامناسب شکل‌گرفته در جامعه درباره وظایف اصلی نمایندگان باید با روشنگری شکسته شود.

 

استاندار یزد در پاسخ به مباحث مطرح‌شده در خصوص نرخ تورم در استان خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار از بین ۵۰ شاخص کلان اقتصادی، استان یزد در ۲۰ شاخص در رتبه‌های اول و دوم قرار دارد و دارای بالاترین رشد اقتصادی در کشور است.

 

وی با بیان اینکه یزد، در شاخص مشارکت اقتصادی جزو سه استان برتر کشور است، افزود: نرخ بیکاری استان از ۱۳ درصد در ابتدای دولت سیزدهم اکنون تک‌رقمی شده و نرخ بیکاری مردان به ۳ درصد و نرخ بیکاری بانوان به ۲۵ درصد رسیده است.

 

استاندار یزد با تأکید بر تفاوت مقوله «تورم» و «گرانی» گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران ۳۶ درصد تورم استان ناشی از مسئله اجاره‌بها و مسکن است و از طرف دیگر ورود بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر و ۱۵۰ هزار تبعه خارجی به استان و نیز توقف ساخت مسکن در یک دهه اخیر باعث رشد تورم استان شده است.

 

وی با اشاره به تشکیل رصدخانه پایش و کنترل تورم استان جهت حل مشکلات ساختاری در نظام تأمین توزیع کالا اظهار داشت: همچنین راه‌اندازی چندین سکوی تنظیم بازار و عرضه ۱۵ قلم کالای اساسی با ۳۰ درصد کمتر از قیمت بازار در راستای کاهش نرخ تورم در استان انجام شد.

 

فاطمی با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۳ هزار نظارت میدانی با حضور نمایندگان دادستانی و راه و شهرسازی در استان انجام شده است، یادآور شد: در همین راستا نزدیک به ۵۰۰ مشاور املاک پلمپ شد که تأثیر مجموع این اقدامات کاهش ۱۰ درصدی نرخ اجاره‌بها در استان بود.

 

وی از یزد به‌عنوان تنها استان کشور در زمینه ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به‌صورت ویلایی، نام برد و گفت: علی‌رغم زمان‌بر بودن فرایند اخذ مجوز شورای عالی شهرسازی، آماده‌سازی زمین، جمع‌آوری نخاله، خیابان‌کشی و تأمین زیرساخت‌های آب و برق و گاز تمام تلاش خود را برای تسریع در اجرای ۶۰ هزار واحد مسکونی خواهیم کرد.

 

عالی‌ترین مقام اجرایی استان در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای تصمیم دولت سیزدهم جهت واگذاری زمین رایگان به جوانان، به ۳۰ هزار نفر واجدالشرایط در یزد ۲۰۰ متر زمین رایگان اعطا شده است.

 

وی با اشاره به مباحث مطرح‌شده در خصوص آلودگی هوا در برخی از مناطق استان توضیح داد: آلودگی‌های امروز محصول ۴ دهه سیاست‌گذاری و توسعه نامتوازن و هدایت همه تسهیلات و منابع به سمت یک محور خاص است.

 

مهران فاطمی اضافه کرد: طی سال‌های گذشته فاضلاب شهر یزد در بدترین نقطه در مسیر باد، در اراضی درجه یک و ۲ کشاورزی و اطراف سکونتگاه‌ها مکان‌یابی شده که اصلاح آن نیازمند منابع مالی زیادی است.

 

وی با اشاره به مصوبه ممنوعیت بارگذاری صنایع آلاینده در محور مهریز - عقدا در اولین جلسات شورای برنامه‌ریزی محیط‌زیست اظهار کرد: بر این اساس به‌جز واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی، به صنایع آلاینده مجوزی داده نشده و بارگذاری جدید منوط به ارزیابی‌های زیست‌محیطی شد.

 

استاندار یزد با تأکید بر اینکه موضوعی مهم‌تر از سلامت مردم وجود ندارد، تصریح کرد: کاهش صدور مجوزهای خرد، متوسط و کلان برای صنایع آلاینده، ابطال مجوزهای فولادی و تشکیل تیم رصد و پایش جهت شناسایی و برخورد با صنایع متخلف از مهم‌ترین اقدامات استان در راستای کاهش آلودگی بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پروژه پتروشیمی شهرستان خاتم از زمان سفر رهبر معظم انقلاب نیمه‌کاره رهاشده بود، گفت: مسئله تأمین خوراک مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذار این واحد بود که علی‌رغم راندمان کمتر از ۵۰ درصد با دستور رئیس‌جمهور مرتفع شد.

 

فاطمی با اشاره به اختصاص ۲۶ میلیارد تومان برای امهال وام‌های کشاورزی در شهرستان خاتم، عنوان کرد: حدود یک‌هشتم اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان به تأمین منابع پروژه‌هایی نظیر تکمیل بیمارستان خاتم و جاده هرات - هرابرجان اختصاص پیدا کرد.

 

استاندار یزد در ادامه به آغاز عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب به استان در دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: تا پایان سال ۲۰ میلیون مترمکعب آب به منابع استان اضافه خواهد شد که توجه به وضعیت خشک‌سالی بزرگ‌ترین نعمت برای یزد محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به شکل‌گیری یک انقلاب و نهضت در حوزه اجرای مخازن، تصریح کرد: بر این اساس، قریب به ۱۷۰ هزار مترمکعب مخزن معادل تمام مخازن احداث شده از ابتدای انقلاب تا قبل از دولت سیزدهم ساخته شده و یا در حال احداث است.

 

فاطمی به اجرای خط پدافندی آب برای شهر یزد و پیرامون آن اشاره و عنوان کرد: تأمین آب ۵۸ روستا در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، عملیات اجرایی آب‌رسانی به شهرستان میبد، رینگ آب شهر یزد و... از جمله پروژه‌های آبی در حال اجرا در استان است.

 

بالاترین مقام اجرایی استان یزد در ادامه نا ترازی انرژی را یکی از مهم‌ترین چالش‌های استان برشمرد و گفت: در حال حاضر ۹۹ مگاوات برق خورشیدی وارد مدار شده و عملیات اجرایی ۳۵۰ مگاوات و انعقاد قرارداد ۱۰۰۰ مگاوات در حال انجام است.

 

وی همچنین از جلب مشارکت ۳ هزار میلیارد تومانی صنایع جهت تکمیل زیرساخت‌های آموزش‌وپرورش در استان از محل مسئولیت‌های اجتماعی این بخش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویکردهای استان در این حوزه نام برد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه می‌توان نواقص و مشکلات کشور را با اتحاد و همدلی برطرف ساخت، خاطرنشان کرد: یکی از مظاهر وحدت کلمه و انسجام ملی همین انتخابات است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از